במפתיע: ערב הסעודית הודיעה כי לא תתמודד על אירוח מונדיאל 2030

play
אוהד ערב הסעודית, מונדיאל 2018 | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.6 04:24

הסעודים שהגישו הצעה יחד עם יוון ומצרים החליטו לפרוש מהמירוץ בטענה כי "יהיה בלתי אפשרי להתחרות בהצעת פורטוגל, ספרד ומרוקו" שצפויה לזכות. הזוכה תוכרז בספטמבר 2024

(גודל טקסט)

הליגה בערב הסעודית עלתה לכותרות בשנה האחרונה בעיקר בעקבות חתימתו של כריסטיאנו רונאלדו באל נאסר, אך בשבועות האחרונים החלה רכבת אווירת של כוכבי הכדורגל האירופי אל עבר המדינה מהמפרץ כשקארים בנזמה, אנגולו קאנטה, קאלידו קוליבאלי ועוד שמות גדולים, חתמו במדינות מהליגה הסעודית העשירה.

דווקא בשיא הפריחה והשגשוג של הכדורגל בערב הסעודית, שר החוץ של המדינה מהמפרץ הודיע הערב (חמישי) ליוון ומצרים, איתן הגישו יחד הצעה משותפת לאירוח מונדיאל 2030, על כוונת הסעודים לפרוש מהמירוץ. בעקבות כך, הצעת האירוח של ספרד, פורטוגל ומרוקו זינקה פלאים למעלה וצפויה להיות זו שתתקבל על ידי פיפ"א בסופו של דבר ולנצח את ההצעה של אורוגוואי, ארגנטינה, פראגוואי וצ'ילה.

בערב הסעודית טוענים שאחרי שלמדו את כל עבודות ההכנה הנדרשות לאירוח טורניר בסדר גודל כמו המונדיאל, הם הגיעו למסקנה כי זה יהיה בלתי אפשרי להתחרות בהצעה של פורטוגל, ספרד ומרוקו.

אוהדי ערב הסעודית חוגגים את ניצחון היסטורי על נבחרת ארגנטינה במונדיאל 22 בנובמבר 2022
אוהדי ערב הסעודית חוגגים את ניצחון היסטורי על נבחרת ארגנטינה במונדיאל 22 בנובמבר 2022 | רויטרס

בספסטמבר 2024 תוכרז הזוכה לאירוח מונדיאל 2030, כשעל הפרק גם אירוח חלקי של אוקראינה יחד עם המדינות ממערב אירופה בצוותא עם מרוקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי