0:1 היסטורי לניו זילנד בפתיחת מונדיאל הנשים, ניצחון גם לאוסטרליה

play
שחקניות נבחרת ניו זילנג חוגגות עם האנה ווילקינסון | GettyImages, Phil Walter
היסטוריה: ניו זילנד גברה על נורבגיה במשחק פתיחת מונדיאל הנשים 01:58

שתי המארחות החלו את גביע העולם ברגל ימין: האנה ווילקינסון הבקיעה באוקלנד מול נורבגיה, סטף קטלי בפנדל (52) סידרה פתיחה מושלמת בסידני מול אירלנד

(גודל טקסט)

כשבעה חודשים אחרי שליאונל מסי ונבחרת ארגנטינה הניפו את גביע העולם בקטאר, הבוקר (חמישי) יצא לדרך מונדיאל הנשים שייערך בחודש הקרוב בניו זילנד ובאוסטרליה. זהו מונדיאל הנשים הגדול אי פעם שלראשונה בדומה לגברים כולל 32 נבחרות והוא נפתח עם ניצחונה ההיסטורי של אחת משתי המארחות, ניו זילנד שגברה 0:1 על נורבגיה בבית א'. בבית ב' החלה המארחת השנייה אוסטרליה עם 0:1 על אירלנד.

האנה ווילקינסון, שחקנית נבחרת ניו זילנד
הראשונה לחגוג במונדיאל הנשים 2023. האנה ווילקינסון | GettyImages, Phil Walter

ניו זילנד – נורבגיה 0:1

לעיני 42,137 צופים באצטדיון אדן פארק באוקלנד, אחת משתי מארחות המונדיאל פתחה את המונדיאל ואת משחקי בית א' עם ניצחון היסטורי מבחינתה. זהו המונדיאל השישי בתולדות נבחרת הנשים של ניו זילנד, אבל בכל חמשת הקודמים היא לא הצליחה לנצח – רשמה שלוש תוצאות תיקו והפסידה בכל שאר המשחקים. היום היא הפתיעה בגדול את נורבגיה, נבחרת שהשתתפה בכל משחקי גביע העולם ורק פעם אחת לא עברה את שלב הבתים.

שלוש שנים עברו מאז שהוכרזה ניו זילנד כמארחת משחקי גביע העולם ואחרי טקס הפתיחה המרשים, נרשם רגע השיא בדקה ה-48 כאשר האנה ווילקינסון הבקיעה את השער היחיד במשחק. בתוך תוספת הזמן ניו זילנד הייתה יכולה להכפיל את יתרונה אחרי נגיעת יד ברחבה והתערבות שופטי המסך, אבל את הפנדל בעטה ריה פרסיבל למשקוף – למזלה זה לא מנע את שלוש הנקודות והניצחון ההיסטורי מנבחרתה.

במשחק הנוסף בבית שייערך מחר בבבוקר, נבחרת הפיליפינים תשחק נגד שוויץ.

אוסטרליה – אירלנד 0:1

לא פחות מ-75,784 צופים התייצבו באצטדיון בסידני כדי לראות את נבחרת אוסטרליה מתחילה עם ניצחון את המונדיאל, אחרי שלושה הפסדים רצופים במשחקה הראשון בגביעי העולם ובתקווה שבטורניר אותו היא מארחת תצליח לראשונה בתולדותיה לעבור את שלב רבע הגמר.

בארבעת המונדיאלים הקודמים אוסטרליה עברה את שלב הבתים והיא בדרכה לשם אחרי הניצחון היום שהושג הודות לפנדל של סטף קטלי בדקה ה-52 אחרי תפיסה ברחבה שלא נעלמה מעיני צוות השיפוט. עבור האיריות זהו המונדיאל הראשון בהיסטוריה אחרי שבפלייאוף חלפו על פני הסקוטיות, אבל הן לא הצליחו לשחזר את הניצחון 2:3 על אוסטרליה במפגש האחרון ביניהן בדבלין בספטמבר 2021.

שחקניות נבחרת אוסטרליה
גם האוסטרליות פתחו עם ניצחון | GettyImages, Bradley Kanaris

במשחק הנוסף בבית שייערך מחר בבבוקר, נבחרת ניגריה תתמודד מול קנדה.