ספרד לא התקשתה מול קוסטה ריקה, ניגריה סחטה תיקו מקנדה

play
שחקניות נבחרת ספרד | רויטרס
היסטוריה: ניו זילנד גברה על נורבגיה במשחק פתיחת מונדיאל הנשים 01:58

שחקניות "לה רוחה" גברו 0:3 על הנבחרת ממרכז אמריקה בבליץ שערים של 6 דקות. האפריקאיות השיגו נקודה יקרה ב-0:0 עם אחת הפייבוריטיות ושוויץ ניצחה 0:2 את הפיליפינים. שידורים בספורט1

(גודל טקסט)

יום המשחקים השני במונדיאל הנשים באוסטרליה ובניו זילנד יצא לדרך היום (שישי) עם שלושה משחקים: בבית א' שוויץ גברה על הפיליפינים בדרך לראשות הבית, בבית ב' תתמודד ניגריה סחטה תיקו מאופס מקנדה ומשחקי בית ג' נפתחו עם ניצחון קליל של ספרד על קוסטה ריקה.

רמונה בכמן נבחרת הנשים של שוויץ
פתיחה חלקה. בכמן | אימג'בנק GettyImages

בית א'

פיליפינים – שוויץ 2:0

עם העפלה ראשונה אי פעם למונדיאל, גם במסגרת הגברים וגם הנשים, נבחרת הפיליפינים ניסתה להיות יריבה לשוויץ ואף עלתה ליתרון במחצית הראשונה, אך השער נפסל בעקבות נבדל במהלך. זה לא סייע לנבחרת מדרום-מזרח אסיה שהחזיקה מעמד 45 דקות עד שרמונה בכמן כבשה מהנקודה הלבנה והורידה את השוויצריות להפסקה ביתרון. השליטה של הנבחרת האירופאית המשיכה למחצית השנייה ובדקה ה-64 סראינה פיובל הכפילה את היתרון והעלתה את שוויץ לפסגת בית א' בזכות הפרש שערים טוב יותר מאשר של ניו זילנד, אחת ממארחות הטורניר.

שחקניות נבחרת הנשים של ניגריה
נקודה יקרה. שחקניות נבחרת ניגריה | אימג'בנק GettyImages

בית ב'

ניגריה – קנדה 0:0

"הסופר פלקונס", אשר העפילו לכל תשעת המונדיאלים לנשים, רשמו תוצאה נהדרת בפתיחת שלב הבתים עם נקודה יקרה מול אחת הפייבוריטיות להגיע רחוק בטורניר. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, כריסטין סינקלייר קיבלה הזדמנות נהדרת להעלות את קנדה ליתרון בדקה ה-50, אך החמיצה מהנקודה הלבנה. בתוספת הזמן דבורה אביודון עוד הספיקה להשאיר את הניגריות בעשר שחקניות, אבל זה הספיק עבור תוצאה מפתיעה ראשונה של יום המשחקים השני במונדיאל הנשים.

איטנה בונמטי, שחקנית נבחרת ספרד
פתחו ברגל ימין. בונמטי | רויטרס

בית ג'

ספרד – קוסטה ריקה 0:3

בליץ של 6 דקות הספיק ל"לה רוחה" לנצח בצורה משכנעת מול הקוסטה ריקניות במה שהיה יכול להיות תוצאה הרבה יותר גבוהה. ואלריה דל קמפו כבשה את הראשון בשער עצמי (21), אאיטנה בונמאטי הכפילה כעבור שתי דקות ואסתר גונזאלס רודריגס השלימה את המשימה עם השלישי של הספרדיות בדקה ה-27. דניאלה וגה עוד הספיקה להציל פנדל של ג'ניפר הרמוסו (34), אבל זה לא היה כוחות בהופעה דומיננטית של הספרדיות.