ניצחון דחוק לאנגליה, דנמרק הכריעה בדקה ה-90, גם ארה"ב ויפן חגגו

play
שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות | רויטרס
ניצחון 13 ברציפות בגביעי העולם: 0:3 לארצות הברית על וייטנאם 01:56

רק פנדל חוזר העניק לאלופת אירופה 0:1 על האיטי, הסקנדינביות גברו באותה תוצאה על סין. אלופת העולם הביסה 0:3 את וייטנאם, והאסיאתיות דרסו 0:5 את זמביה

(גודל טקסט)

המחזור הראשון של שלב הבתים במונדיאל הנשים נמשך היום (שבת) עם ארבעה משחקים. שלוש מהטוענות לכתר – ארצות הברית, יפן ואנגליה – פתחו עם ניצחונות מול נבחרות שעבורן מונדיאל 2023 היה הראשון בתולדותיהן. בהמשך דנמרק תפגוש את סין ותנעל את יום המשחקים.

שחקניות נבחרת ארצות הברית חוגגות
פתחו בסטייל. שחקניות נבחרת ארצות הברית | אימג'בנק GettyImages, Robin Alam/USSF

בית ה'

ארצות הברית – וייטנאם 0:3

וייטנאם לא הייתה יכולה לבקש יריבה קשה יותר להופעתה הראשונה אי פעם במונדיאל הנשים. אלופת העולם ושיאנית הזכיות רשמה ניצחון 13 ברציפות בגביעי העולם, ואותתה לכל הטוענות לכתר כי היא ממש לא מתכוונת להסתפק בפחות מזכייה נוספת. המצטיינת של האמריקאיות הייתה דווקא מישהי מהדור החדש, סופיה סמית' בת ה-22, שהבקיעה את הראשון בדקה ה-14. אלכס מורגן שבישלה לה החמיצה פנדל בדקה ה-44, אך האמריקאיות בכל זאת הספיקו להכפיל את היתרון לפני ההפסקה כשסמית' השלימה צמד שמונה דקות לתוך תוספת הזמן. לינדזי הוראן סגרה סיפור בדקה ה-77 מבישול של סמית', וכעת האמריקאיות יקוו להמשיך לשכנע בשלב הבתים מול היריבות האירופאיות בבית שלה – הולנד ופורטוגל.

שחקנית נבחרת אנגליה נשים ג'ורג'יה סטנוואי
זה הלך קשה משציפו. שחקניות נבחרת אנגליה | אימג'בנק GettyImages, Bradley Kanaris

בית ד'

אנגליה – האיטי 0:1

אלופת אירופה ציפתה לפתוח גם היא עם חגיגה מול נבחרת שערכה בכורה בטורניר, אך התקשתה הרבה יותר בהשוואה לארצות הברית ויפן. אנגליה קיבלה פנדל, אך השוערת של האיטי עצרה את הבעיטה וחברותיה לנבחרת התנפלו עליה וחגגו עימה. עם זאת, ההילוך החוזר הראה כי השוערת עמדה מעבר לקו השער במהלך הבעיטה והשופטת פסקה על פנדל החוזר, אותו ניצלה ג'ורג'יה סטנוואי כדי לקבוע את תוצאת המשחק בדקה ה-29.

נבחרת הנשים של דנמרק חוגגת שער ניצחון במונדיאל
ניצחון דרמטי. שחקניות דנמרק חוגגות | אימג'בנק GettyImages, COLIN MURTY/AFP

דנמרק – סין 0:1

הסקנדינביות, שמחפשות העפלה לשלב הבא במונדיאל לראשונה מאז 1995, עשו את הצעד הראשון בדרך למטרה כשגברו על סגנית אלופת העולם מ-1999, מי שאמורה להיות יריבתן הישירה במאבק על המקום השני בבית ד'. דנמרק ניצחה משחק בגביע העולם אחרי שלושה רצופים שלא הצליחה לעשות זאת, וקטעה את הרצף באופן דרמטי במיוחד: אמלי ואנגסגור מפריז סן ז'רמן, שעלתה מהספסל בדקה ה-85, כבשה בדקה ה-91 את שער הניצחון. הסיניות, שרק פעם אחת בהיסטוריה הודחו בשלב הבתים, יצטרכו להתעלות כדי להימנע מכך בטורניר הזה.

ג'ון אנדו, שחקנית נבחרת יפן
את המבחן הראשון צלחה יפן בקלות. אנדו חוגגת | אימג'בנק GettyImages, Catherine Ivill

בית ג'

זמביה – יפן 5:0

גם זמביה ערכה השנה את הופעת הבכורה שלה בגביע העולם, גם היא נחלה תבוסה מול אחת הנבחרות המנוסות בטורניר. האלופה מ-2011 והסגנית 2015 החלה את דרכה עם ניצחון קליל, כשהיא מקווה שהוא יהווה את הצעד הראשון בעוד מסע קסם. הינאטה מיאזאווה הבקיעה ראשונה בדקה ה-43, השלימה צמד בדקה ה-62 ובין לבין כבשה גם מינה טנאקה (55). ג'ון אנדו הצטרפה לחגיגה בדקה ה-71 עם הרביעי, ובתוספת הזמן ההופעה של השוערת הזמבית הפכה לגרועה עוד יותר. קתרין מוסונדה גרמה לפנדל והורחקה, מחליפתה בין הקורות יוניס סקאלה הדפה למשקוף את הפנדל של ריקו אואקי, אך השופטת הורתה על בעיטה חוזרת ובפעם השנייה אואקי השלימה 0:5