המנון ליגת האלופות בארה"ב? מארגני המונדיאל במהלך מסקרן

play
גביע העולם למונדיאל 2026 | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.7 05:10

בכירים מטעם ארגון אליפות העולם שתערך ב-2026 בצפון אמריקה ומקסיקו יצרו קשר עם ליגות וקבוצות אירופאיות בכירות במטרה לקיים משחקים רשמיים על אדמת ארצות הברית

(גודל טקסט)

מונדיאל 2026 שייערך בארצות הברית, קנדה ומקסיקו יהיה בעל שינויים רבים ומהותיים. פיפ"א אישרה כבר בחודש מרץ כי המתכונת הנוכחית של שלב הבתים תשתנה עם 12 בתים ו-104 משחקים ב-39 ימים של טורניר.

החזרה של אליפות העולם לנבחרות ליבשת אמריקה הצפונית גררה גם תגובות פחות נלהבות, על אף רמת הארגון הגבוהה הצפויה מהמדינות, בעיקר מתוך חוסר החיבור של אמריקאים לכדורגל האירופאי והדרום אמריקאי, ויותר חיבור לענפים כמו פוטבול, כדורסל ובייסבול.

החתמתו של ליאונל מסי באינטר מיאמי שינתה את התמונה, כשכעת ב-"ESPN" מדווחים כי מארגני הטורניר שייצא לדרך ב-11 ביוני עוד שלוש שנים, קראו ואף יצרו קשר עם מספר מועדונים וליגות בנוגע לקיום משחקים על אדמת ארצות הברית, זאת כחלק מתהליך החיבור של הכדורגל האירופי הבכיר לכדורגל האמריקאי התופס תאוצה.

שחקן ברצלונה פרנקי דה יונג ליד שחקן ריאל מדריד אדוארדו קמאבינגה
הקלאסיקו יגיע לארצות הברית? דה יונג וקמאבינגה | אימג'בנק GettyImages, Florencia Tan Jun

במספר גופי תקשורת וברשתות החברתיות החלו להעלות ספקולציות לגבי אותן ליגות וקבוצות, כאשר נראה שהמטרה העיקרית של האמריקאים היא הבאת משחקים מליגת האלופות, הפמרמיירליג האנגלית והליגה הספרדית. בעבר, היה ניסיון של המדינות הערביות מהמפרץ למהלך דומה, אך הוא כשל, והן הסתפקו במשחקי סופרקאפ מקומיים ואירופאיים.

חשוב לציין כי כבר מספר שנים קבוצות הפאר של הליגות הבכירות באירופה נוהגות לקיים מסע משחקים באסיה וצפון אמריקה, אך הדבר מעולם לא התבשל לכדי משחק רשמי בכיר בין מועדונים גדולים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי