אלופת אירופה תהיה גם אלופת העולם? אנגליה בגמר מונדיאל הנשים

play
שחקניות נבחרת אנגליה | רויטרס
לראשונה בתולדותיה: אנגליה ניצחה 1:3 את אוסטרליה ועלתה לגמר המונדיאל 03:30

הלביאות חגגו בסידני עם 1:3 על המארחת אוסטרליה והעפילו לראשונה לקרב על תואר אלופת העולם, גם המאמנת סרינה ויכמן עשתה היסטוריה

(גודל טקסט)

גמר היסטורי צפוי לנו ביום ראשון בצהריים בסידני אחרי שהיום (רביעי) אנגליה ניצחה 1:3 את המארחת אוסטרליה והעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר הגביע העולמי לנשים, שם כבר ממתינה לה ספרד שגם כן עלתה לראשונה אי פעם למשחק הגמר אחרי שניצחה אתמול את שבדיה בתום דרמה גדולה.

אוסטרליה הגיעה לראשונה למעמד חצי גמר המונדיאל וגם היום זכתה לרוח גבית ולתמיכה ענקית מהקהל המקומי באצטדיון, אבל בסופו של דבר לעיני 75,784 צופים היו אלה הלביאות מאנגליה שחגגו גמר מונדיאל ראשון שלהן – אולי בדרך לדאבל היוקרתי מכולם, שנה אחרי שזכו בפעם הראשונה באליפות אירופה לנשים.

אלסיה רוסו, שחקנית נבחרת אנגליה
אלסיה רוסו חוגגת בסידני עלייה לגמר היסטורי | רויטרס

אלה טון ממנצ'סטר יונייטד נהנתה מבישול של חברתה לקבוצה ולנבחרת, אלסיה רוסו, הייתה הראשונה למצוא את הרשת בדקה ה-36 ועשתה צדק, אלא שאוסטרליה חזרה למשחק בדקה ה-63 משער של סם קר מצ'לסי. השוויון החזיק שמונה דקות בלבד, כי לורן המפ ממנצ'סטר סיטי ניצלה טעות בהגנה כדי להשיב את אנגליה ליתרון והיא גם זו שבדקה ה-86 בישלה לאליסיה רוסו את השער שקבע 1:3 בסיום.

סרינה ויכמן, מאמנת נבחרת אנגליה
הישג היסטורי. ויכמן חוגגת עם שחקניותיה | רויטרס

היסטוריה נרשמה גם בגזרת המאמנת של נבחרת אנגליה, סרינה ויכמן שהפכה למאמנת הראשונה שמעפילה עם שתי נבחרות שונות לגמר המונדיאל – ב-2019 היא הפסידה עם הולנד לארצות הברית וכעת תנסה להניף את גביע העולם לראשונה. מדובר בהישג שאף מאמן לא הצליח לעשות.

אנגליה בכך קטעה רצף של שני הפסדים במשחקי חצי גמר המונדיאל ואילו אוסטרליה תיאבק מול שבדיה על המקום השלישי ביום שבת ב-11:00.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי