ספרד "רוצה להיות הטובה בעולם", מאמנת אנגליה שלחה מסר לנשים

play
שחקניות נבחרת אנגליה | רויטרס
לראשונה בתולדותיה: אנגליה ניצחה 1:3 את אוסטרליה ועלתה לגמר המונדיאל 03:30

"לה רוחה" תנסה לנקום על ההפסד ביורו ולהפריע לאלופת אירופה להפוך גם לאלופת העולם, בכל מקרה המנצחת בגמר מונדיאל הנשים (א', 13:00 בספורט1) תניף את הגביע לראשונה בתולדותיה

(גודל טקסט)

כדורגל הנשים העולמי יגיע לרגע השיא שלו מחר (ראשון, 13:00, ספורט1) כאשר ספרד תפגוש את אנגליה בגמר המונדיאל שייערך על אדמת סידני שבאוסטרליה. היסטוריה תיעשה בכל מקרה, שכן המנצחת תזכה בגביע העולמי בפעם הראשונה בתולדותיה.

הספרדיות התגברו על מהלומה לא פשוטה שחטפו בשלב הבתים, בדמות תבוסה 4:0 בידי נבחרת יפן. הן התאוששו בקושי עם ניצחון על הולנד בהארכה ברבע הגמר, אך בחצי הגמר הרשימו מול שבדיה החזקה וניצחו 1:2. הספרדיות נשענות על ההתקפה שלהן, שסיפקה כבר 17 שערים במונדיאל הזה, יותר מכל נבחרת אחרת בקמפיין.

המאמן הספרדי חורחה וילדה: "מחר זה לא יום לשינויים, אלא יום להיות מי שאנחנו. ללחוץ כמו שאנחנו יודעים, לתקוף, לשחק ביחד. אני מאושר להיות בגמר מונדיאל ולראות את מה שאני רואה מהשחקניות שלי, ומהאפשרות להעניק להרבה אנשים את היום הכי מאושר בחייהם. אנחנו רוצים להיות הטובים בעולם". אירנה פארדס הוסיפה: "עד עכשיו עשינו עבודה טובה, יש לנו הזדמנות לשחק בגמר המונדיאל וזה רגע שצריך ליהנות ממנו ולשחק את הכדורגל שאנחנו יודעות".

אולגה קרמונה, שחקנית נבחרת ספרד נשים חוגגת
אולגה קרמונה, שחקנית נבחרת ספרד נשים חוגגת | רויטרס

מנגד, אנגליה רוצה לשחזר שוב את ההצלחה מהשנה שעברה, אז זכתה ביורו. אלופת אירופה סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם, כולל 1:6 מוחץ על סין. בשמינית הגמר היא נאלצה לעבוד קשה מול ניגריה בדרך ל-0:1, בשלב הבא שערים של לורן המפ ואלסיה רוסו סידרו 1:2 קשה על קולומביה ובמפגש עם המארחת אוסטרליה בסיבוב הקודם רשמו האנגליות 1:3 מרשים.

מאמנת הנבחרת, שרה ויגמן ההולנדית, התייחסה לדיווחים על כך שהיא עשויה לרשת את מקומו של גארת' סאות'גייט בנבחרת הגברים של אנגליה, כשהאחרון יסיים את תקופתו על הקווים: "אני שמחה מאוד איפה שאני עכשיו. יש לנו את התמיכה ואת כל מה שאנחנו צריכות כדי לתפקד ברמה הגבוהה ביותר. תענוג לעבוד עם השחקניות האלו". ויגמן הוסיפה מסר לנשים בכדורגל: "אני מקווה שיותר ויותר נשים יתחילו לאמן. זה משתפר, אבל עדיין דרוש יותר איזון. חשוב שנראה נשים על כר הדשא כי מה שאתן רואות, זה מה שאתן מסוגלות להיות. חשוב להמשיך לדחוף".

מילי ברייט, שהייתה שותפה לזכייה ביורו אשתקד ובגביע העולם נשאה את סרט הקפטן בהיעדרה של ליאה וויליאמסון הפצועה, נשאלה מה הייתה אומרת לאני הצעירה שלה על הופעה בגמר המונדיאל כקפטנית: "היא כנראה הייתה חושבת שאני צוחקת איתה. חלומות אכן מתגשמים. זה רגע של גאווה ויש לנו הזדמנות להשיג את התואר שתמיד רצינו. כולם יודעים כמה זה גדול, זהו כבוד וחלום שהתגשם להוביל את הבחורות הללו, אבל בסופו של דבר זו קבוצה".

אלסיה רוסו, שחקנית נבחרת אנגליה
אלסיה רוסו חוגגת בסידני עלייה לגמר היסטורי | רויטרס

ה"לביאות" גברו על "לה רוחה" 1:2 ביורו אשתקד, בו זכתה כאמור אנגליה, ובכלל ספרד הפסידה בשלושה מתוך ארבעת המפגשים האחרונים מול אנגליה. בסך הכול השתיים נפגשו 11 פעמים בעבר, כאשר הספרדיות ניצחו רק פעמיים. הפעם הן נפגשות במשחק החשוב מכולן שהמנצחת בו תעשה היסטוריה על הבמה הגדולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי