לראשונה אי פעם: נבחרת ספרד אלופת העולם בכדורגל נשים

play
נבחרת ספרד מניפה גביע בגמר מונדיאל הנשים | GettyImages, Catherine Ivill
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

במונדיאל השלישי בלבד בתולדותיה, "לה רוחה" שמה את עצמה בפסגת כדורגל הנשים העולמי עם זכייה היסטורית בתואר. גיבורת חצי הגמר הקפטנית אולגה קרמונה עשתה זאת שוב כשקבעה 0:1 על אנגליה (29), וגם החמצת פנדל של ג'ניפר הרמוסו לא קלקלה את החגיגה

(גודל טקסט)

את מה שאנדרס אינייסטה עשה ב-2010, היום (ראשון) עשתה אולגה קרמונה. 13 שנים אחרי התואר ההיסטורי והראשון בגברים, נבחרת ספרד הוכתרה לאלופת העולם בכדורגל נשים בפעם הראשונה בתולדותיה עם 0:1 על אנגליה. שנה בלבד אחרי ההפסד ברבע גמר היורו, "לה רוחה" השיגה את הנקמה המושלמת בנבחרת שהדיחה אותה ומנעה מאלופת אירופה המכהנת דאבל בהפרש של 12 חודשים.

הפיכתה של נבחרת ספרד למעצמה בבמה העולמית מזכירה מאוד את המסלול שעברה נבחרת הגברים. בעוד נבחרת הגברים הייתה ידועה כלוזרית הנצחית עד שבא תור הזהב ב-2008, גם עבור נבחרת הנשים הדרך אל הפסגה הייתה ארוכה ומפותלת. עד 2015 ספרד כלל לא השתתפה בגביע העולם ובשני המונדיאלים הקודמים נעצרה עוד לפני רבע הגמר. אם לא די בכך, בשנה שעברה שחקניות רבות פרשו מהנבחרת כאות מחאה נגד המאמן חורחה וילדה בדרישה שיפוטר. וילדה שרד את ניסיון המרד, וכעבור שנה הוא אלוף עולם במונדיאל השלישי בלבד של נבחרתו.

הנבחרת הספרדית משופעת בשחקני ברצלונה, אך גיבורת הטורניר מגיעה דווקא מריאל מדריד. בחצי הגמר נגד שבדיה הבקיעה הקפטנית אולגה קרמונה את שער הניצחון בדקה ה-90. היום היא שוב עשתה את ההבדל וכבשה את השער היחיד בהתמודדות בדקה ה-29. האנגליות קיבלו מעט תקווה כשג'ניפר הרמוסו פספסה הזדמנות להכפיל עם פנדל מוחמץ בדקה ה-70, אך היא לא מינפה זאת לידי מצבים מסוכנים ותמשיך להמתין לפחות ארבע שנים לגביע עולמי ראשון.

הגיבורה הטרגית היא סרינה ויכמן, מאמנת נבחרת אנגליה. ויכמן הפכה לראשונה שמגיעה לשני גמרים בנשים עם שתי נבחרות שונות, אך כעת היא גם הראשונה שמפסידה עם שתי נבחרות שונות. ארבע שנים אחרי ההפסד עם הולנד לארצות הברית, ויכמן נוחלת הפסד ראשון בנבחרת אנגליה בעיתוי הכי גרוע שישי.

נבחרת ספרד מניפה גביע בגמר מונדיאל הנשים
היסטוריה באדום. נבחרת ספרד מניפה גביע | אימג'בנק GettyImages, Justin Setterfield
שחקניות נבחרת ספרד חוגגים
על גג העולם. ספרד חוגגת | רויטרס
שחקניות נבחרת אנגליה נשים מאוכזבות
אין דאבל. אנגליה מאוכזבת | רויטרס

הרכבים

נבחרת אנגליה: מארי אירפס, לוסי ברונז, קיירה וולש, אלכס גרינווד, מילי ברייט, ג'ורג'יה סטנוויי, רייצ'ל דיילי (קלואי קלי, 46), אלה טון (בת'אני אינגלנד, 87), לורן המפ, ג'ס קארטר, אלסיה רוסו (לורן ג'יימס, 46).

נבחרת ספרד: קאטה קוי, אונה באטי, אירנה פארדס, לאיה קודינה (איבנה אנדרס, 73), אולגה קרמונה, טרסה אביירה, איטנה בונמטי, ג'ניפר הרמוסו, אלבה רדונדו (אויהאנה הרננדס, 60), סלמה פראיואלו, מריונה קלדנטיי (אלכסיה פוטייאס, 90).

אולגה קרמונה, שחקנית נבחרת ספרד נשים חוגגת
הרגע שלה. קרמונה חוגגת | אימג'בנק GettyImages, Catherine Ivill
אולגה קרמונה, שחקנית נבחרת ספרד חוגגת
אולגה קרמונה, שחקנית נבחרת ספרד חוגגת | רויטרס
קלואי קלי, שחקנית נבחרת אנגליה נשים
אנגליה תצליח לחזור? קלי | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 5: ההזדמנות הראשונה בגמר שייכת לאנגליה. לורן המפ בעטה חלש למסגרת, השוערת קאטה קוי קלטה.

דקה 16: המפ עם בעיטה טובה על סף הרחבה, הכדור פגע במשקוף.

דקה 17: החמצה גדולה גם בצד הספרדי. פראיואלו פספסה כדור רוחב, רדונדו הגיעה והייתה חייבת להבקיע מקרוב אך בעטה על השוערת אירפס.

דקה 29: גול! הקפטנית קרמונה, שכבשה את שער הניצחון בדקה ה-90 של חצי הגמר, קיבלה כדור ברחבה ושלחה בעיטה שטוחה שמצאה את הפינה הרחוקה. 0:1 לספרד.

דקה 45+1: ספרד כמעט הכפילה במהלך האחרון של המחצית, אך פראיואלו בעטה לקורה והחוצה.

שוערת נבחרת אנגליה נשים מארי אירפס
עדיין בתמונה. אירפס אחרי עצירת הפנדל | רויטרס

דקה 50: קלנדטיי עם בעיטה מסוכנת שקיפצה על הדשא בדרך לפינה הרחוקה, אירפס הדפה לקרן.

דקה 54: כדור רוחב נהדרת לרחבת ספרד, המפ בעטה החוצה.

דקה 62: בונמטי חיפשה מרחוק את החיבורים של אנגליה, הכדור הלך מעל המסגרת.

דקה 70: וולש נגעה בכדור ביד ברחבה וספרד קיבלה פנדל אחרי בדיקת VAR. הרמוסו בעטה לא טוב ואירפס תפסה את הכדור.

דקה 90+2: באטי רצה לסגור סיפור ובעטה למסגרת, אירפס הדפה ברגלה לקרן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי