נשיא ההתאחדות נישק בפה את שחקנית נבחרת ספרד: "לא נהניתי מזה"

play
נבחרת ספרד נשים חוגגת ניצחון בגמר המונדיאל | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

לואיס רוביאלס תפס את ג'ניפר הרמוסו ונישק אותה בזמן חלוקת המדליות בגמר המונדיאל, השחקנית התייחסה לאירוע. אגדות נבחרת הגברים שיבחו את אלופת העולם החדשה: "אושר גדול לכל המדינה, עשיתן היסטוריה". אנגליה כואבת את ההפסד בגמר: "קשה לעיכול, נשבר לנו הלב"

(גודל טקסט)

ספרד ואנגליה הגיעו היום (ראשון) לגמר מונדיאל הנשים במטרה להפוך לאלופת העולם בפעם הראשונה בהיסטוריה. בעוד האנגליות ייאלצו "להסתפק" בתואר האירופי מהשנה שעברה, ספרד שמה את ידה על גביע העולם באחד הסיפורים הגדולים שידע כדורגל הנשים. עד 2015 ספרד כלל לא הופיעה במונדיאל הנשים, ועד לטורניר הנוכחי באוסטרליה ובניו זילנד היה לה רק ניצחון אחד במסגרת הזו. היום ספרד נמצאת על גג העולם, בזכות 0:1 קטן ומתוק שסגר מעגל על ההפסד לאנגליה ברבע גמר היורו אשתקד.

בזמן חלוקת המדליות התרחש אירוע חריג, כאשר נשיא ההתאחדות הספרדית נישק בפה את שחקנית הנבחרת ג'ניפר הרמוסו. כל השחקניות עברו דרך רוביאלס לאחר שקיבלו את המדליות שלהן והיא חיבק אותן אחת אחת. את הרמוסו הוא חיבק למספר שניות, ולאחר מכן תפס בראשה וכאמור נישק אותה בפה.

בהמשך עלתה הרמוסו לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלה בחדר ההלבשה. היא נשאלה על האירוע עם רוביאלס, ולמרות שהיא נראתה מחויכת היה הודתה: "לא נהניתי מזה".

צפו בנשיקה המדוברת

בשנה שעברה הנבחרת הספרדית חוותה טלטלה של ממש, כששחקניות איימו לפרוש מהנבחרת אם המאמן חורחה וילדה לא יפוטר. וילדה והנבחרת צלחו בסופו של דבר את המשבר, וכיום כשהן עם הגביע ביד כל התקרית ההיא נראית כמו היסטוריה רחוקה.

"אני מאוד גאה בנבחרת", אמר וילדה בסיום, "הראינו שאנחנו יודעים לשחק ולסבול. האמנו, ועכשיו אנחנו אלופי העולם, אני מדמיין את התגובות בספרד". "לה רוחה" הפכה לנבחרת החמישית ברשימת אלופות העולם, אחרי ארצות הברית, גרמניה, נורבגיה ויפן.

"ספרד עשתה את זה, וזה כבר לא חלום", חגגו ב"אס", "זה הגיע להן על כל השנים שהן עבדו בלי שאף אחד יאמין בכישרון שלהן". ג'ניפר הרמוסו שהחמיצה פנדל בגמר הוסיפה: "דמיינו את הרגע הזה במשך ימים. זו ההרגשה הכי טובה שחוויתי בכדורגל ובחיים. מקדישות את זה למשפחות שלנו ולתושבים בספרד".

המדינה כולה יצאה מגדרה בעקבות הזכייה ההיסטורית, כולל קפטן נבחרת הגברים בזכייה במונדיאל 2010, שוער העבר איקר קסיאס: "הענקתן אושר גדול לכל הספרדים, עשיתן היסטוריה". אלוף עולם נוסף מ-2010, סרחיו ראמוס, שיבח: "עשיתן את זה. תודה על העבודה הקשה, המאמץ, הרצון, על העוצמה והתשוקה בכל משחק. גרמתן למדינה שלמה לחלום".

נבחרת ספרד נשים חוגגת ניצחון בגמר המונדיאל
נבחרת ספרד נשים חוגגת ניצחון בגמר המונדיאל | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

באופן טבעי, בצד האנגלי התחושות קשות בעקבות ההפסד. ארבע שנים אחרי שנכנעה באותו המעמד עם הולנד לארצות הברית, המאמן סרינה ויכמן הפכה לראשונה אי פעם שמפסידה שני גמרים עם שתי נבחרות שונות. זהו היה גם ההפסד הרשמי הראשון של ויכמן בתפקיד, אחרי 25 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו.

"היה משחק נהדר ופתוח, שתי נבחרות שרצו לשחק כדורגל", סיכמה ויכמן, "ספרד הייתה קצת יותר טובה מאיתנו והיה לה טורניר נהדר. ההרגשה עכשיו רעה מאוד, אנחנו מאוכזבות. שיחקנו כנבחרת והתגברנו על כל כך הרבה מכשולים כך שאנו יכולות להיות גאות בעצמנו, פשוט עכשיו זה לא מרגיש ככה".

הקפטנית מילי ברייט הוסיפה: "זה קשה לעיכול, נתנו הכל. במחצית הראשונה לא היינו בשיאנו, נלחמנו והראינו אופי. הייתה הרבה אמונה, כבר היינו במצבי פיגור בעבר וחזרנו. נשבר לנו הלב. היו עלינו הרבה ביקורות בפתיחת הטורניר, יש מי שהפסיקו להאמין בנו אבל אנחנו לא. הגענו לגמר מונדיאל, בעוד כמה שבועות נסתכל לאחור ומאוד נעריך את היום הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי