שחקנית השנה של אופ"א: "אסור לנו כחברה לאפשר שימוש בכוח לרעה"

אאיטנה בונמאטי הספרדייה ניצלה את הנאום כדי לגנות את רוביאלס על רקע הסערה, מאמנת השנה ויכמן הצטרפה: "יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות"

(גודל טקסט)

הזוכות בפרסי שחקנית השנה ומאמנת השנה של אופ"א לא פספסו את ההזדמנות להשמיע קול תמיכה במאבק הנשים המתנהל בימים אלה, על רקע סערת הנשיקה של לואיס רוביאלס שהביאה את פיפ"א להשעותו מנשיאות ההתאחדות לכדורגל הספרדית. שחקנית נבחרת ספרד אאיטנה בונמאטי ומאמנת נבחרת אנגליה סרינה ויכמן ניצלו שתיהן את נאומי הזכייה כדי לצאת נגד רוביאלס.

בונמאטי הייתה אחת מ-15 השחקניות שמרדו אשתקד במאמן נבחרת ספרד חורחה וילדה, אך גם נמניתה עם שלוש היחידות שחזרו בהן מההחלטה לא לייצג את המדינה, ובסופו של דבר הייתה שותפה לזכייה במונדיאל הנשים בשבוע שעבר. "אנחנו לא בימים טובים לכדורגל הספרדי. הרגע זכינו במונדיאל, אבל לא ממש מדברים על זה", אמרה, "אסור לנו כחברה לאפשר שימוש בכוח לרעה בתוך יחסי עבודה, וגם לא התנהגויות של חוסר כבוד".

בונמאטי הוסיפה מסר לחברתה לנבחרת ג'ני הרמוסו, זו שהוטרדה על ידי רוביאלס שנישק אותה בפה ללא הסכמתה בטקס הנפת גביע העולם, ועוד טען שהרמוסו הסכימה לכך: "אני רוצה להזכיר לג'ני ולכל הנשים שעוברות דבר דומה – אנחנו איתכן. אנחנו צריכות להמשיך לעבוד כדי שהחברה תשתפר".

נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, עם שחקנית הנבחרת אאיטנה בונמאטי
נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, עם שחקנית הנבחרת אאיטנה בונמאטי | GettyImages, Catherine Ivill

ויכמן ההולנדית, שמאמנת כאמור את נבחרת הנשים של אנגליה, הקדישה את פרס מאמנת השנה ליריבות שגברו עליה בגמר המונדיאל: "כולנו מודעים לעניינים סביב נבחרת ספרד וזה מאוד מכאיב לי אישית כמאמנת, כאמא לשתי בנות, כרעייה וכאדם. המשחק התפתח כל כך, אבל בכדורגל הנשים ובחברה יש עוד דרך ארוכה לעשות. אני רוצה להקדיש את הפרס הזה לנבחרת ספרד, ששיחקה כדורגל כל כך טוב בגביע העולם וגרמה לכולם ליהנות. מגיע לנבחרת הזו לחגוג ושישמעו אותה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי