איטליה גברה 1:2 על אוקראינה, ספרד רמסה 0:6 את קפריסין

play
ניצל טעות בהגנה. פראטזי | אימג'בנק GettyImages
צפו בשערים: איטליה חגגה ניצחון קריטי, ספרד פירקה 0:6 את קפריסין 04:25

צמד של פראטזי (12 ו-28) השאיר את האזורי בחיים במוקדמות יורו 2024, ירמולנקו (41) צימק. גאבי, מרינו, חוסלו, באנה וטורס (צמד) חגגו

(גודל טקסט)

משחקי מוקדמות יורו 2024 לחלון הנבחרות הנוכחי הגיעו לסיומם הערב (שלישי), כאשר בנוסף למשחקי "הבית הישראלי" התקיימו משחקי המחזור השישי גם בבתים א', ג', ו-ו'. איטליה השיגה שלוש נקודות חשובות מול אוקראינה, ספרד טיילה נגד קפריסין, נורבגיה נותרה בחיים עם ניצחון על גאורגיה, אוסטריה ובלגיה לא התקשו בדרך הבטוחה לאליפות אירופה בגרמניה.

גאבי נבחרת ספרד
פתחו נהדר. גאבי | אימג'בנק GettyImages

ספרד – קפריסין 0:6

אחרי שהסתבכה בהפסד לסקוטלנד, ספרד נראית בדרך ליורו עם תקיעת יתד במקום השני בבית כשהסתפקה הפעם רק בשישייה. ניקו וויליאמס שהרשים ב-0:7 ההיסטורי על גאורגיה, התחיל גם הערב נהדר עם בישול לגאבי (18) בשער ה-1500 של נבחרת ספרד בכל הזמנים. שחקן הכנף של אתלטיק בילבאו המשיך עם בישול נוסף, הפעם למיקל מרינו (33) במחצית דומינטטית של המארחת. דני קרבחאל בישל לחוסלו שעלה מהספסל (70) את השלישי ולפראן טורס (73) שסיים בבעיטה שטוחה לרשת. חוסלו בישל את החמישי לאלכס באנה (77) ורודרי במסירה מרהיבה את השישי (83) לפראן שהשלים צמד וחתם עוד חגיגת שערים ספרדית.

מהלך המשחק:

דקה 18: גול! מסירת רוחב חזקה של ניקו וויליאמס מצאה את גאבי שבנגיעה בעט לרשת הקפריסאית – 0:! לספרד!

דקה 33: גול! שוב זה היה וויליאמס, הפעם עם הגבהה שמצאה את הראש של מיקל מרינו, והקשר נגח בעוצמה את ה-0:2 של ספרד!

דקה 70: גול! דני קרבחאל מצא את חוסלו בהגבהה מדויקת לרחבה הקפריסאית, חלוצה של ריאל מדריד נגח נהדר לרשת והעלה את ספרד ל-0:3!

דקה 73: גול! חילופי מסירות בחלק הקדמי בין קרבחאל לפראן טורס הסתיימו בבעיטה של החלוץ לרשת – 0:4 לספרד!

דקה 77: גול! חוסלו נעצר על ידי ההגנה הקפריסאית, אבל הצליח לסדר לאלכס באנה בעקב את ה-0:5 של ספרד!

דקה 83: גול! רודרי סידר לפראן טורס את השני שלו הערב והשישי של ספרד במסירה נפלאה – 0:6 ללה רוחה!

חוסלו נבחרת ספרד
שער ובישול לחלוץ של ריאל מדריד. חוסלו | רויטרס
ארלינג הולאנד חוגג יחד עם שחקני נבחרת נורבגיה
ניצחון קריטי. הולאנד חוגג עם שחקני נבחרת ישראל | אימג'בנק GettyImages

נורבגיה – גאורגיה 1:2

אחרי השביעייה שחטפו מספרד, הגאורגים רצו לשמור על סיכוי כלשהו להעפיל ליורו, אך כנראה יאלצו להסתפק בניסיון לעשות זאת דרך ליגת האומות כשהנורבגים הצליחו להתקרב מעט לספרד שנמצאת במקום השני. בדקה ה-25 ארלינג הולאנד התעופף ונגח נפלא את שער היתרון של המארחת, מרטין אודגור הכפיל (33) בבעיטה מדויקת לפינה והעניק שקט לקהל הביתי. בודו זיוזיואדזה (90+1) צימק בתוספת הזמן, אבל זה לא הספיק לאורחת שהתרחקה משמעותית מסיכויי ההעפלה. נורבגיה שוב חזק במאבק מול ספרד על המקום השני.

דוידה פראטזי נבחרת איטליה
ניצל טעות בהגנה. פראטזי | אימג'בנק GettyImages

איטליה – אוקראינה 1:2

הבכורה של לוצ'אנו ספאלטי על הקווים הייתה דיי מאכזבת בעקבות שער השוויון הדרמטי שספגה איטליה וסיימה ב-1:1 בלבד בצפון מקדוניה, אבל הוא יודע שאפשרות של עוד אי-העפלה לטורניר גדול יהיה כישלון חרוץ. עם חילופים בחלק הקדמי, האיטלקים נראו טוב יותר ובדקה ה-12 דוידה פראטזי ניצל טעות קשה בהגנה האוקראינית והעלה את האזורי ליתרון. הקשר של אינטר המשיך ביכולת נפלאה ובדקה ה-28 הכפיל עם עוד סיומת טובה ברחבת האורחת, שהצליחה לחזור למשחק (41) כשאנדריי ירמולנקו ניצל בלבול בהגנה האיטלקית אחרי הדיפה של דונארומה, ואוקראינה צימקה ל-2:1 לפני המחצית. הלחץ של האורחת המשיך במחצית השנייה, מנואל לוקאטלי פגש את המשקוף ובסוף האזורי עם החגיגות והמקום השני בבית ג' עם 7 נקודות יחד עם אוקראינה וצפון מקדוניה.

מהלך המשחק:

דקה 12: גול! טעות קשה בהגנה האוקראינית שמה את דוידה פראטזי במצב נהדר ברחבה, הקשר האיטלקי לא התבלבל ובעט לרשת את ה-0:1 של איטליה!

דקה 28: גול! אחרי בדיקה של מערכת ה-VAR, וכשאוקראינה הייתה משוכנעת שהיה נבדל במהלך, פראטזי עם השני שלו אחרי שהגיע לאחד על אחד מול השוער האוקראיני – 0:2 לאיטליה!

דקה 41: גול! אוקראינה חזרה למשחק וצימקה ל-2:1! ג'יג'י דונארומה הדף נהדר בעיטה של דובייק, אבל ירמולנקו היה על הכדור החוזר וכבש מקרוב!

דוידה פראטזי נבחרת איטליה
צמד חשוב לקשר של אינטר. פראטזי | רויטרס
אנדריי ירמולנקו נבחרת אוקראינה
החזיר את אוקראינה למשחק. ירמולנקו | רויטרס

משחק נוסף:

מלטה – צפון מקדוניה 2:0 לצפון מקדוניה: אליף אלמאס (5), יובאן מאנב (41).

רומלו לוקאקו נבחרת בלגיה
צמד קטלני של החלוץ. לוקאקו | אימג'בנק GettyImages

בלגיה – אסטוניה 0:5

המאבק המשולש בין בלגיה, אוסטריה ושבדיה על שני הכרטיסים ליורו נמשך והשדים האדומים הצליחו לשמור על הפסגה, לפחות עד הפגרה הבאה. יאן ורטונחן בהופעה ה-150 שלו במדים הלאומיים, שיאן ההופעות, העלה את השדים האדומים ליתרון בדקה הרביעית. לאנדרו טרוסאר הכפיל (18) בסיומו של מבצע אישי יוצא מן הכלל, רומלו לוקאקו (56) הוסיף עם סיומת נהדרת ברחבה האסטונית והשלים צמד (58) בבעיטה ברגל ימין. שארל דה קטלארה (88) חתם את תוצאת הסיום בביצוע נפלא ושם את הבלגים בפסגת הבית עם הפרש שערים טוב מזה של אוסטריה.

שבדיה – אוסטריה 3:1

במפגש הקודם בין השתיים ניצחה אוסטריה 0:2 בווינה, בחודש יוני האחרון הודות לצמד מאוחר של כריסטוף באומגרטנר, והפעם הסקנדינבים קיוו לנצל את יתרון הביתיות, אך דווקא מיכאל גרגוריץ' (53) נגח את השער הראשון במשחק. מרקו ארנאטוביץ' (56) ניצל חוסר בהגנה המבולגנת של השבדים עם השני של אוסטריה והשלים צמד (69) בפנדל. אמיל הולם (90+1) הספיק רק לצמק בתוספת הזמן, אבל השבדים עם רגל וחצי מחוץ ליורו כרגע דרך שלב המוקדמות.

מרקו ארנאוטוביץ' נבחרת אוסטריה
בדרך ליורו. ארנאוטוביץ' | אימג'בנק GettyImages

חלון המשחקים הבא במוקדמות יורו 2024 ייערך בעוד כחודש, החל מה-12 באוקטובר ועד ה-17.10.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי