היקר אי פעם: פיפ"א חשפה את הנתונים ההיסטוריים מחלון ההעברות האחרון

חלון ההעברות קיץ 23 |

בדו''ח מטעם ארגון הכדורגל העולמי, פורסם כי חלון ההעברות של קיץ 2023 הפך ליקר ביותר בהיסטוריה. אז מי הליגה שהשקיעה הכי הרבה, מי הייתה המרוויחה הגדולה ואיפה מדורגת הליגה הסעודית ששיגעה את העולם הכדורגל?

(גודל טקסט)

חלון ההעברות של קיץ 2023 היה מהמרתקים והמותחים שחווינו, וכלל בתוכו מספר חסר תקדים של העברות גדולות ומפתיעות. אך כעת, לאחר חשיפת דו"ח פיפ"א, חלון קיץ 2023 מקבל תואר חדש: חלון ההעברות היקר ביותר בהיסטוריה.

בפיפ"א חשפו כי מה-1 ביוני ועד ה-1 בספטמבר, הסכום הכולל ששולם על העברות בכדורגל העולמי הגיע ללא פחות מ-7.36 מיליארד דולר – ובכך ניפץ את השיא הקודם שנקבע ב-2019, כשהוא עובר אותו ב26.8%.

אף אחד לא יופתע לגלות כי הליגה שבה "בזבזו" הכי הרבה כסף בחלון ההעברות האחרון היא כמובן הליגה האנגלית, כאשר מועדוני הפרמיירליג הוציאו מכיסם סכום של כ-1.98 מיליארד דולר. הליגה האנגלית מובילה גם בעוד שני פרמטרים מרכזיים, כשהכמות הגדולה ביותר של שחקנים חדשים (449) ושחקנים שעזבו (514) מגיעה גם הן מהליגה הטובה בעולם.

דקלן רייס מוצג כשחקן ארסנל לצד אדו, מיקל ארטטה | אתר רשמי, ארסנל

אם מסתכלים על הליגה שהכניסה את הסכום הגדול ביותר ממכירת שחקנים בחלון ההעברות האחרון, הזוכה הגדולה היא הליגה הגרמנית, כאשר קבוצותיה הצליחו למכור שחקנים בשווי של לא פחות מ-1.11 מיליארד דולר.

אחד הזעזועים הגדולים ביותר שעבר הכדורגל העולמי בשנה האחרונה ככלל ובחלון ההעברות האחרון בפרט, הוא צמיחתה המטאורית של הליגה הסעודית ונהירת מיטב השחקנים מהכדורגל האירופי למפרץ בעקבות הכסף הגדול.

בכל הנוגע לסכומי העברות, לא מפתיע לגלות שהליגה הסעודית התברגה הקיץ במקום השני לאחר הליגה האנגלית בסכומי ההעברות שהוציאה הקיץ (875.4 מיליון דולר) כאשר היא עוקפת את הליגה הצרפתית (859.7 מיליון דולר), הגרמנית (762.4 מיליון דולר), האיטלקית (711 מיליון דולר) והספרדית (405.6 מיליון דולר). בסך הכל, מועדוני הליגה הסעודית היוו חלק של כ-14% מסך ההעברות העולמיות, וזוהי הפעם הראשונה שליגה לא אירופית מצליחה לעבור את ה-10%.

ניימאר, אל הילאל | אתר רשמי, אל הילאל

גם בכדורגל הנשים נרשמה עליה דרסטית בכל הקשור לסכומי ההעברות כאשר הקיץ מועדוני הנשים השקיעו סכום כולל של כ-3 מיליון דולר – כמעט כפול מחלון ההעברות הקודם.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי