האיראנים התגרו עם פסל המנהיג הצבאי, אל איתיחאד פוצצה את המשחק

המשחק בין ספהאן לקבוצה הסעודית בוטל עם סירוב האורחת לשחק כשפסלו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל ב-2020, הוצב מחוץ למנהרת השחקנים שסרבו לעלות לדשא. האירוע התווסף ליחסים המתוחים בין מעצמות העולם האסלאמי

(גודל טקסט)

המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות של אסיה אמור היה להוציא הערב (שני) את המשחק בין ספהאן לאל איתיחאד לדרך בשעה 19:00, אך מה שקרה באצטדיון הגועש והרועש באיראן עוד לפני שריקת הפתיחה שנדחה בחצי שעה, עורר סערה פוליטית גדולה, וכעת הודיעו כי המשחק בוטל.

הקבוצה הסעודית, ללא קארים בנזמה הפצוע בסגל, כבר עלתה לחימום באצטדיון של הקבוצה האיראנית עם קהל משולהב ואווירה נהדרת ביציעים מלאי פירוטכניקה ושירה אדירה, אבל ביציאה ממנהרת השחקנים שמו לב באל איתיחאד שלפני דגל איראן שהוצב עם היציאה מהמנהרה, לפסל של קאסם סולימאני, מי שהיה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית וחוסל ב-2020 על ידי כוחות אמריקאים.

בתגובה להצבת הפסל של מי היה המנהיג הצבאי הבכיר של הכוחות, שחקני האורחת סרבו לעלות לדשא עד שהפסל לא יעבור ממקומו. היחסים בין שתי המדינות האסלאמיות מתוחים על גבי מחלוקות רבות הנוגעות לדת האסלאמית והיחסים של הסעודים עם ארצות הברית בנושאים כלכליים, עיקרם בשוק הנפט העולמי.

שחקני אל איתיחאד חוגגים
מסרבים לעלות לדשא. שחקני אל איתיחאד | אימג'בנק GettyImages

הקבוצה של אנגולו קאנטה ופאביניו פתחה את שלב הבתים של ליגת האלופות האסיאתית עם ניצחון 0:3 על אגמק, בעוד ספהאן סיימה ב-2:2 עם אל קוואה אל ג'אוויה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי