"ערב הסעודית תארח את מונדיאל 2034, העסקה סגורה"

play
| GettyImages, RUNGROJ YONGRIT/POOL/AFP
שפנפנת הפלייבוי חושפת: יש לי סרטון סקס עם רונאלדו, גם מסי בוגד 00:55

אחרי ההודעה על האירוח המשולב של הגביע העולמי ב-2030, באנגליה טוענים: הטורניר שלאחר מכן "יוענק כמתנה לסעודים, אינפנטינו ופיפ"א יקבלו מיליארדים". האוסטרלים מאוכזבים

(גודל טקסט)

בשבוע שעבר היו תגובות סוערות בכדורגל העולמי להחלטה של פיפ"א להעניק את זכויות האירוח למונדיאל 2030 לשש מדינות בשלוש יבשות, ועבור רבים המשמעות היא ברורה: הגביע העולמי בשנת 2034 יוענק לסעודיה ב"מתנה", כפי שנכתב ב"דיילי מייל".

על פי מקורות בפיפ"א, "מונדיאל סעודי ב-2034 זה לא רק אפשרות סבירה, זו כבר למעשה עסקה גמורה. הכסף שוב דיבר, והאירוע יהיה שווה מיליארדי דולרים לפיפ"א".

ליאונל מסי מולבש בבישט קטארי על ידי אמיר קטאר, ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ
ליאונל מסי מולבש בבישט קטארי על ידי אמיר קטאר, ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א | GettyImages, Richard Heathcote

ביום רביעי שעבר הודיעה פיפ"א במפתיע כי אורוגוואי, ארגנטינה ופרגוואי יארחו כל אחת את אחד משלושה משחקי פתיחה במונדיאל 2030 – מאה שנים לאחר שאורוגוואי אירחה את המונדיאל הראשון – ואז ספרד, פורטוגל ומרוקו יחלקו ביניהן את שאר 101 המשחקים בטורניר של 104 משחקים ל-48 נבחרות.

פיפ"א ספגה ביקורת מפעילי איכות הסביבה בשל טביעת הרגל הפחמנית שיגרור ההסדר הזה, עם הטיסות הארוכות מעבר לאוקיינוס – אבל למעשה רוב הטורניר ישוחק באזור גיאוגרפי קטן יחסית בדרום מערב אירופה וצפון מערב אפריקה, באזור זמן נוח יחסית לחלק גדול מהעולם.

האומה שהכי מוטרדת מההתפתחויות הללו היא אוסטרליה, כי באותה הזדמנות על הכרזת המארחות למונדיאל הקרוב – פיפ"א גם הודיעה שמונדיאל 2034 יהיה פתוח למתמודדים מאסיה ואוקיאניה בלבד. ובדיוק כשהם הכריזו על כך, ערב הסעודית אישרה שהיא תתמודד על האירוח לשנת 2034. "איזה צירוף מקרים!", נכתב ב"מייל" הלונדוני.

שיח' סלמאן מבחריין, האיש החזק ביותר בכדורגל האסייתי, הכריז: "כל משפחת הכדורגל האסייתית תעמוד מאוחדת בתמיכה ביוזמה החשובה של סעודיה, ואנו מחויבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם משפחת הכדורגל העולמית כדי להבטיח את הצלחתו".

הדבר הרגיז מאוד את האוסטרלים, שנכנסים בימים אלה לקונפדרציה האסייתית. באוסטרליה קיוו לזכות באירוח של הטורניר בשנת 2034 אחרי שאירחו בצורה מוצלחת את גביע העולם לנשים השנה. עם זאת, סעודיה צפויה לקבל את רוב 47 הקולות של אסיה ואת כל 54 הקולות של אפריקה.

"נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, מקורב לשליט הסעודי מוחמד בן סלמאן, וללא ספק מצפה למיליארדי דולרים של כסף סעודי שיזרום לקופתה של פיפ"א בעסקאות חסות בשנים הקרובות", נכתב ב"דיילי מייל", כאשר כידוע, הסעודים כבר תקופה ארוכה מנסים לשים את עצמם על מפת הכדורגל עם השקעה של מיליארדי דולרים ברכישת כוכבים והבאתם לליגה המקומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי