בריטניה ואירלנד יארחו את יורו 2028, איטליה וטורקיה ב-2032

play
יארח עוד גמר? אצטדיון וומבלי | רויטרס
לראשונה בעידן גווארדיולה: ארסנל גברה על סיטי ונצמדה לטוטנהאם בפסגה 05:44

אופ"א הכריזה על המארחות הבאות: האליפות ב-2028 בחמש מדינות, אליפות אירופה תגיע לראשונה לטורקיה ארבע שנים לאחר מכן

(גודל טקסט)

יורו 2024 בגרמניה ייצא לדרך בחודש יוני הקרוב, והיום (שלישי) אופ"א הכריזה על זהות המארחות של שתי אליפויות אירופה הבאות. בריטניה ואירלנד קיבלו את האירוח ב-2028 לאחר שההצעה שלהם נותרה האחרונה, טורקיה תארח יחד עם איטליה את הטורניר ארבע שנים לאחר מכן ב-2032.

האליפות ב-2028 תיערך בכל מדינות בריטניה ולא רק באנגליה, והמשמעות היא שהטורניר ייערך בחמש חברות שונות באופ"א – אנגליה, ויילס, סקוטלנד, צפון אירלנד ואירלנד שכידוע אינה חלק מבריטניה. לונדון וגלאזגו היו שותפות לאירוח יורו 2020 שנערך בכל רחבי אירופה, כאשר גם דאבלין הייתה אמורה לקחת חלק אך לבסוף יצאה מהרשימה עקב מגבלות הקורונה בשטחה. אנגליה אירחה פעם אחת בעבר את היורו לבדה – ב-1996.

בעבר טורקיה הגישה מספר פעמים הצעות לארח את אליפות אירופה לבדה, כולל את יורו 2024, אך הבינה כי במירוץ ל-2028 היא שוב צפויה להפסיד ועל כן פרשה וחברה לאיטליה, על אף ששתי המדינות אינן שכנות ולא קרובות זו לזו. טורקיה מעולם לא אירחה את אליפות אירופה, איטליה קיימה ברומא מספר משחקים ביורו 2020 ואירחה לבדה את הטורנירים ב-1968 ו-1980.

אביבה סטדיום, דבלין, אירלנד
כל מדינות האי הבריטי יארחו. האצטדיון בדבלין | אימג'בנק GettyImages, Michael Steele

האצטדיונים שאמורים לארח את יורו 2028:

וומבלי (לונדון) טוטנהאם סטדיום (לונדון) המפדן פארק (גלזגו) נשיונאל סטדיום אוף ויילס (קרדיף) סיטי אוף מנצ'סטר סטדיום (מנצ'סטר)

אברטון סטדיום (ליברפול | בתהליך בנייה) סט. ג'יימסז פארק (ניוקאסל) וילה פארק (בירמינגהאם) דבלין ארינה (דבלין) קייסמנט פארק (בלפסט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי