הרמוסו: "זכינו כי ידענו שזו הדרך היחידה שבה ישמעו אותנו"

play
ג'ני הרמוסו, שחקנית נבחרת ספרד | GettyImages
היסטוריה בסידני: ספרד ניצחה 0:1 את אנגליה וזכתה לראשונה במונדיאל הנשים 03:32

שחקנית נבחרת ספרד בנאום מרגש ומעורר השראה: "ניצחנו על המגרש ומחוצה לו. הנפנו את גביע העולם, אבל הניצחון הוא הרבה יותר גדול. הנבחרת שלי הצליחה לשנות את הדרך שבה העולם רואה את כדורגל הנשים"

(גודל טקסט)

נבחרת הנשים של ספרד בכדורגל עשתה היסטוריה כאשר זכתה בקיץ לראשונה בתולדותיה באליפות העולם, אבל היא חתומה על היסטוריה נוספת – חשובה לא פחות. בזכות ג'ני הרמוסו ושחקניות נבחרת ספרד שהתאחדו יחד כנגד יו"ר ההתאחדות לואיס רוביאלס שנישק אותה לאחר הזכייה וגם לפני המונדיאל עמדו על זכויותיהן ומחו על היחס שקיבלו, אין ספק כי היחס אליהן ואל כדורגלניות העולם ישתנה ללא היכר.

הרמוסו אמנם נותרה מחוץ לסגל הנבחרת בזימון האחרון, המאמנת החדשה הבהירה כי ההחלטה נעשתה במטרה "להגן עליה", אבל בחרה שלא להשמיע את קולה יותר מדי בניסיון לתת לסערה לעבור ושהיא תצליח להתאושש אט-אט מהאירוע המטריד שעברה מבחינתה. הלילה (בין שלישי לרביעי) היא שברה שתיקה בטקס במקסיקו בו נבחרה לשחקנית העונה בליגה. היא אמנם לא התייחסה ישירות לרוביאלס ולנשיקה, אבל בין השורות העבירה מסרים חריפים ומעוררי השראה.

לואיס רוביאלס עם שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו
לואיס רוביאלס עם שחקנית נבחרת ספרד ג'ני הרמוסו | GettyImages, Noemi Llamas/Eurasia Sport Images

הרמוסו אמרה בנאומה: "ב-20 באוגוסט בשעות הערב זכיתי בגביע העולם ביחד עם חברותיי לנבחרת. באותם רגעים יכולתי להרגיש כיצד אבא שלי לוקח אותי יד ביד לאימון, איך אמא שלי צופה בי משחקת ומחייכת ואת כל המשפחה שלי מאושרת בשבילי שהגשמתי את החלום שלי מילדות – כדורגלנית צעירה שרוצה להיות אלופת העולם. אני בת 33 ואני משחקת כדורגל כל חיי, אבל לפני מספר שבועות באוסטרליה הפכתי לילדה פעם נוספת. זכינו באליפות העולם והפכנו לנבחרת היסטורית, אבל עמוק בפנים זכינו במשהו הרבה יותר גדול ואנושי, על טבעי אפילו.

"אנחנו לא אלופות עולם בשביל מדליות שיישארו בארון או בשביל הכסף, זכינו כי ידענו שזו הדרך היחידה שבה ישמעו אותנו, יכבדו אותנו ויעריכו אותנו. הנבחרת שלי הצליחה לשנות את הדרך שבה העולם רואה את כדורגל הנשים. אני בטוחה שמיליוני בנות ברחבי העולם הזדהו איתנו והרגישו מוגנות בזכות הנבחרת שמורכבת משחקניות אמיצות, ישרות ומחויבות שבכל צעד שעשו חשבו על עתידן. יכול להיות שהקרבנו את האושר שלנו ושסבלנו יותר ממה שהיינו צריכות, אבל זה רגע היסטורי עבורנו. המון דברים השתנו מאז הזכייה. ניצחנו על המגרש ומחוצה לו כדי להבטיח שהספורט והחברה יגנו עלינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי