אוסטרליה פרשה מהמירוץ, ערב הסעודית תארח את מונדיאל 2034

play
הכסף מדבר. אינפנטינו | אימג'בנק GettyImages, ANP
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 30.10 07:56

למרות הביקורות הקשות על האירוח של קטאר, פיפ"א שוב הגישה את האירוח למדינה מהמפרץ עם מערכת חוקים שפוגעת בזכויות אדם

(גודל טקסט)

זה אמנם עדיין לא רשמי, אבל ערב הסעודית תארח את מונדיאל 2034. אוסטרליה הודיעה היום (שלישי) שהיא לא מתכוונת להגיש הצעה לארח והסעודים למעשה נותרים המועמדים היחידים – כשברקע ביקורת עזה שמזכירה את הבחירה בקטאר. אגב, קיים סיכוי סביר בהחלט שגם המונדיאל הזה יתקיים בחורף.

בערב הסעודית קיוו לארח את מונדיאל 20230 ביחד עם יוון ומצרים, אבל פיפ"א הודיעה על מתכונת מוזרה לפיה אורוגוואי, ארגנטינה ופרגוואי יארחו כל אחת את אחד משלושה משחקי הפתיחה ואז ספרד, פורטוגל ומרוקו יחלקו ביניהן את שאר 101 המשחקים בטורניר של 104 משחקים ל-48 נבחרות.

בד בבד הודיעה פיפ"א שאירוח 2034 יהיה פתוח רק למציעות מאסיה או אוקיאניה. באוסטרליה קיוו לארח את הטורניר לראשונה בהיסטוריה – שנתיים אחרי שתתקיים שם אולימפיאדה, אבל הבינו שאין להם סיכוי להתמודד עם הסעודים.

נשיא פיפ
הכסף מדבר. אינפנטינו | אימג'בנק GettyImages, ANP

ב"דיילי מייל" כתבו כבר לפני כמה שבועות שגורמים בפיפ"א טוענים ש"מונדיאל סעודי ב-2034 זה לא רק אפשרות סבירה, זו כבר למעשה עסקה גמורה. הכסף שוב דיבר".

ב"דיילי מייל" הוסיפו : "נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, מקורב לשליט הסעודי מוחמד בן סלמאן, וללא ספק מצפה למיליארדי דולרים של כסף סעודי שיזרום לקופתה של פיפ"א בעסקאות חסות בשנים הקרובות".

פיפ"א למעשה בוחרת במדינה נוספת מהמפרץ, אחרי סקנדלים רבים שליוו את מונדיאל 2022 בקטאר. מדיווחים על שוחד, דרך הפרת זכויות אדם קשות ומותם של אלפי עובדים שבנו את האצטדיונים ועד איסורים שונים על אוהדים בצל חוקי האיסלאם. נראה שגם הפעם זה יהיה הכיוון.

בערב הסעודית לא קיימת מערכת חוק חילונית. החוק הסעודי נסמך על השריעה, מערכת המשפט המוסלמית. בתי הדין השרעיים, הדתיים, הם הדנים בכל עניין. במקרים בהם לא כתובה ההלכה במפורש בספרי הקודש, קובעים השופטים את העונשים לפי פרשנותם האישית על כתבי האסלאם. בין העונשים בחוקה הסעודית, ניתן למצוא מלקות להומוסקסואלים, כריתת ידיים של גנבים, ועונש מוות למי שהורשעו בהפצת אסלאם שיעי, רצח, סחר בסמים, אונס, כישוף ושוד מזוין. מדי שנה מוצאים להורג בממלכה כ-100 אנשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי