צרפת רשמה את הניצחון הגדול בתולדות המוקדמות: 0:14 על גיברלטר

play
מטיילים. צרפת | אימג'בנק GettyImages
חסרת רחמים: צפו בניצחון ההיסטורי של צרפת, שפירקה את גיברלטר 0:14 03:22

זאיר-אמרי הפך לכובש הצעיר בתולדות הנבחרת בבכורה, אמבפה הבקיע שלושער והגיע ל-300 שערים בקריירה, שמונה שחקנים שונים הוסיפו בתוצאה ההיסטורית. הולנד העפילה אחרי 0:1 יקר על אירלנד

(גודל טקסט)

נבחרות אירופה המשיכו להיאבק על ההעפלה ליורו 2024 בגרמניה, ובמקביל למשחקים של בית ו' הישראלי, נערכו גם המשחקים בבית ב' ו-ד'. צרפת רשמה את הניצחון הגדול בתולדות מוקדמות היורו עם 14 שערים לרשת של גיברלטר, קרואטיה עשתה צעד גדול לכיוון היורו והולנד הבטיחה את מקומה כבר הערב עם ניצחון על אירלנד בבית.

בנז'מן פבאר, שחקן נבחרת צרפת חוגג עם קיליאן אמבפה
בנז'מן פבאר, שחקן נבחרת צרפת חוגג עם קיליאן אמבפה | אימג'בנק GettyImages, Aurelien Meunier

בית ב'

הולנד – אירלנד 0:1 (מחצית)

נבחרת האורנג' הייתה זקוקה הערב לשלוש נקודות על מנת להבטיח את המקום ביורו. להולנדים יתרון על פני יוון שבמקום השלישי, בזכות המאזן הפנימי ביניהן ולכן להפרש השערים אין חשיבות במקרה של שוויון נקודות, והניצחון העניק לוירג'יל ואן דייק וחבריו את הכרטיס לגרמניה בקיץ. ואוט וחהורסט שוב קיבל את הקרדיט ובביצוע יוצא מן הכלל דהר כל הדרך לשער האירי עם השער היקר.

דקה 12: גול! 0:1 להולנד! ואוט וחהורסט פרץ מכיוון האמצע אחרי השתחררות נהדרת, דהר כל הדרך לשער ובעט לרשת הגבוהה עם יתרון שכרגע שם את האורנג' ביורו.

צרפת – גיברלטר 0:14

צרפת מרחק 90 דקות מקמפיין מוקדמות מושלם נוסף אחרי שניים כאלה ב-1992 ו-2004, והפעם היא שיפרה משמעותית גם את הפרש השערים עם ניצחון היסטורי והגדול בתולדותיה ובתולדות קמפיין מוקדמות יורו כלשהו עם לא פחות מ-14 שערים. בספטמבר 1995 צרפת דרסה 0:10 את אזרבייג'ן במוקדמות יורו 1996, בבית בו הייתה עם ישראל, אז דידייה דשאן גם שיחק וליליאן תוראם, אביו של מרכוס שפתח בהרכב בניס, עלה מהספסל. הערב, ווארן זאיר-אמרי הפך לצעיר ביותר ללבוש את מדי הטריקולור מאז 1914 ועל הדרך גם הפך לכובש הצעיר בתולדות הנבחרת אי פעם, אך הוא נפגע גם על הדרך וסחט כרטיס אדום של אית'ן סנטוס שכבש את השער העצמי והראשון של צרפת. קיליאן אמבפה כבש שלושער כולל גול מכ-40 מטרים שהיה ה-300 שלו בקריירה, קינגסלי קומאן ואוליבייה ז'ירו עם צמדים, מרכוס תוראם, ג'ונתן קלוס, ויוסוף פופאנה הצטרפו לחגיגת השערים ההיסטורית עם 14 כיבושים לרשת של גיברלטר המסכנה בתוצאה אדירה שלא תישכח עוד הרבה מאוד שנים.

דקה 3: גול! צרפת עלתה ל-0:1! מסירת רוחב של ג'ונתן קלוס פגעה באית'ן סנטוס שכבש שער עצמי לרשת של גיברלטר.

דקה 5: גול! 0:2 לצרפת! הפעם אנטואן גריזמן עם הכדור לכיוון הרחבה, אבל שוב חוסר מזל של גיברלטר ואימן מולהי נגע עם שער עצמי שני של האורחת.

דקה 16: גול! 0:3 לצרפת! קינגסלי קומאן מצא ברחבה את ווארן זאיר-אמרי שכבש בהופעת הבכורה והפך לצעיר ביותר להבקיע בתולדות הנבחרת. סנטוס פצע אותו במהלך השער, הורחק והקשר הצעיר של צרפת הוחלף.

הצעיר בנבחרת צרפת מאז 1914 והכובש הצעיר אי פעם. זאיר-אמרי | רויטרס

דקה 30: גול! 0:4 לצרפת! יוסוף פופאנה הוכשל ברחבה של גיברלטר, קיליאן אמבפה ניגש לנקודה הלבנה ובעט לרשת.

דקה 35: גול! 0:5 לצרפת! הטריקולור המשיכו בהתעללות עם בעיטה מחוץ לרחבה של קלוס שמצאה את הרשת של האורחת.

דקה 36: גול! 0:6 לצרפת! עוד אחד תוך דקה, הפעם זה קומאן שמקרוב דחק אחרי מסירת רוחב מצד שמאל.

דקה 37: גול! 0:7 לצרפת! ההשפלה של הטריקולור המשיכה, הפעם שער בכורה של פופאנה עם בעיטה מחוץ לרחבה.

דקה 63: גול! 0:8 לצרפת! בלאגן ברחבת גיברלטר תורגמה לשער של אדריאן ראביו מקרוב.

דקה 66: גול! 0:9 לצרפת! חילופי מסירות ברחבה של גיברלטר בין קומאן לאמבפה הסתיימו עם שער של שחקנה של באיירן מינכן שהשלים צמד.

מטיילים. צרפת | אימג'בנק GettyImages

דקה 73: גול! 0:10 לצרפת! היסטוריה עם שוויון של ניצחון השיא של הטריקולור כשעוסמאן דמבלה בעט מהקצה הימני של רחבת גיברלטר לפינה הרחוקה והשווה את התוצאה ההיסטורית מ-1995.

דקה 74: גול! 0:11 לצרפת! בדרך לניצחון הגדול בתולדות הטריקולור, הפעם זה אמבפה שכבש מתוך הרחבה אחרי מסירת רוחב של הרננדז.

דקה 82: גול! 0:12 לצרפת! אמבפה השלים שלושער עם גול ענק מכ-40 מטרים – השפלה אדירה של הטריקולור.

דקה 89: גול! 0:13 לצרפת! הטריקולור השוו את ניצחון השיא של נבחרת בקמפיין מוקדמות מאז שגרמניה עשתה זאת מול סן מרינו כשז'ירו נהנה מבישול של גריזמן.

דקה 90+1: גול! 0:14 לצרפת! עכשיו זה הניצחון הגדול ביותר בתולדות קמפיין מוקדמות – ז'ירו עם מספרת מקרוב השלים צמד בתוצאה היסטורית.

בית ד'

לטביה – קרואטיה 2:0

אחרי שני הפסדים באוקטובר, שעלו לה באיבוד המקום השני, קרואטיה שבה אליו עם ניצחון חוץ קליל נגד יריבה שהיא מאוד אוהבת לפגוש. עכשיו הכול תלוי בקרואטים וניצחון בית על ארמניה בעוד שלושה ימים בכל מקרה יעניק להם כרטיס ליורו. לוברו מאייר (7) ואנדריי קרמאריץ' (16) כבשו שערים מוקדים וזה הספיק לניצחון. קרואטיה עם 6 ניצחונות מ-6 משחקים נגד לטביה, והפרש שערים 1:17.

ארמניה – ויילס 1:1

אכזבה גדולה לוויילס במשחק המוקדם בירבאן, שם היא איבדה נקודות ובסוף הערב גם את המקום השני. לוקאס סלריאן הפנטסטי, ארגנטינאי ממוצא ארמני שהחל לייצג את ארמניה רק ב-2021, כבש בבעיטה חדה בדקה ה-5, לפני השוויון הוולשי משער עצמי של נייאיר טיקניזיאן (45+2). ארמניה אספה 4 נקודות נגד ויילס (ניצחה 2:4 בקרדיף ביוני), אבל אחרי הניצחון של קרואטיה איבדה סיכוי להעפיל ליורו 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי