איטליה הבטיחה את עלייתה ליורו 2024, גם צ'כיה וסלובניה העפילו

play
שחקני נבחרת איטליה | רויטרס
צפו: החלטת שיפוט דרמטית העלתה את איטליה ליורו על חשבון אוקראינה 02:15

אלופת אירופה שרדה מותחן בקרב ישיר מול אוקראינה, סיימה במקום השני בבית ותשחק באליפות אירופה בגרמניה. רק 1:1 לאנגליה בצפון מקדוניה, אבל היא הבטיחה את השתייכותה לדרג הראשון

(גודל טקסט)

משחקי המחזור האחרון במוקדמות יורו 2024 נמשכו גם הערב (שני) והדרמה הגדולה הייתה באצטדיון בלברקוזן, שם אוקראינה אירחה את איטליה למאבק ישיר על הכרטיס ליורו, שהסתיים ב-0:0 שמשמעותו שאלופת אירופה תזכה להזדמנות להגן על תוארה בקיץ ואילו האוקראינים ישחקו בפלייאוף, שם אולי יפגשו בחודש מרץ את ישראל. ליורו העפילו הערב גם נבחרות צ'כיה וסלובניה ואילו אנגליה נזקקה להארי קיין שיציל אותה מהפסד בצפון מקדוניה.

שחקני נבחרת איטליה
שחקני נבחרת איטליה | רויטרס

אוקראינה – איטליה 0:0

זה היה המשחק הכי גדול במוקדמות, קרב ישיר על הכרטיס ליורו 2024. אלופת אירופה המכהנת הגיעה למשחק החוץ בלברקוזן, גרמניה, בידיעה שאם תפסיד לאוקראינה לראשונה בהיסטוריה היא תיאלץ לנסות להעפיל ליורו דרך שלב המוקדמות, אבל הצליחה בתום משחק מותח לשמור על שער נקי, לסיים ב-0:0 ולהבטיח את המקום השני ואת הכרטיס ליורו עם זאת, בשל הקמפיין המאוד מאכזב שלה, איטליה עשויה למצוא את עצמה בהגרלת היורו בדרג הרביעי – זה יקרה אם קרואטיה לא תפסיד מחר לארמניה.

דקה 29: משחק מצוין בלברקוזן, אבל עד כה ללא שערים, גם לא אחרי שקייזה בכדור עומק הציב את פראטזי באחד על אחד מול טורבין, אבל השוער סיפק הצלה אדירה ויצא עם ידו על העליונה.

דקה 65: דונארומה תפס אוויר אחרי הרמה מהאגף ומודריק קיבל הזדמנות ענקית להבקיע, אבל השוער התעשת וברגע האחרון הציל לקרן.

הארי קיין, חלוץ נבחרת אנגליה
החליף את ווטקינס וכבש בנגיעה הראשונה. קיין | GettyImages

צפון מקדוניה – אנגליה 1:1

שלושת האריות ידעו שביורו הם בכל מקרה ישתתפו, אבל כדי להבטיח רשמית את השתייכותם לדרג הראשון באליפות אירופה הם היו זקוקים לנקודה. גארת' סאות'גייט ניצל זאת כדי לבצע מספר שינויים מול נבחרת שאותה נבחרתו הביסה 0:7 במפגש הקודם בחודש יוני, בעיקר היה זה הארי קיין שירד לספסל, אבל בסופו של דבר נזקק לאותו קיין, שעלה מהספסל כדי למנוע הפסד מביך ולקבוע 1:1, תוצאה שמשרתת את אנגליה למרות האכזבה הגדולה בעקבותיה.

דקה 43: גול! לא בטוח שריקו לואיס בן ה-18 יזכור לטובה את הופעת הבכורה שלו באנגליה, אחרי ששופטי המסך זיהו שהוא ביצע עבירה ברחבה, קראו לשופט שהצביע על הנקודה הלבנה אחרי צפייה באירוע ואניס בארדי אמנם לא הצליח להכניע את ג'ורדן פיקפורד מנקודת הפנדל, אבל כן מצא את הרשת מהכדור החוזר שהדף השוער.

דקה 47: אנגליה זקוקה לנקודה לפחות כדי להבטיח רשמית את השתייכותה לדרג הבכיר במשחקי היורו ולחצי השני עלתה בסערה והיה זה גריליש שמיד כבש, אבל השער נפסל ב-VAR בגלל עמדת נבדל.

דקה 59: גול! מי אם לא הארי קיין כבש. החלוץ עלה מהספסל לפני חצי דקה, היישר לכדור קרן, ובנגיעה הראשונה נגח את השוויון.

צ'כיה – מולדובה 0:3

נבחרת צ'כיה מעולם לא החמיצה הזדמנות להעפיל ליורו ואחרי שהשתתפה בכל אליפויות אירופה מאז הקמת הרפובליקה של צ'כיה, היא לא הייתה יכולה להרשות לעצמה למעוד דווקא מול מולדובה – שהגיעה למשחק באולמוץ בידיעה שאם תשיג ניצחון סנסציוני תעפיל ליורו. המשימה הייתה גדולה עליה והצ'כים במהרה עלו ליתרון, שרק הלך וגדל אחרי שהאורחת גם נותרה בחסרון מספרי בפתיחת המחצית השנייה. צ'כיה גם הסתדרה בדרך ליורו ללא שחקני ההרכב ולדימיר צופאל, יקוב בראבץ ויאן קוכטה שהושעו בעקבות עבירת משמעת, לאחר שתועדו מבלים במועדון לילה בין שבת לראשון עד השעות הקטנות.

דקה 14: גול! האצטדיון באולמוץ בשמיים אחרי שדויד דודרה נשלח בכדור עומק וגלגל לפינה הרחוקה את שערו הראשון במדי נבחרת צ'כיה.

דקה 55: מולדובה נותרה בעשרה שחקנים אחרי שבאבוגלו עלה לכדור גובה עם היד לכיוון הפנים של השחקן היריב, פגע בו וספג כרטיס צהוב שני ואדום.

דקה 72: גול! החגיגה הצ'כית בעיצומה אחרי שתומאס צ'ורי בנגיחה הכפיל את היתרון המקומי.

דקה 90: גול! תומאש סוצ'ק אמר את המילה האחרונה עם בעיטה על סף הרחבה ממש עם תחילת תוספת הזמן. 0:3 בדרך ליורו.

משחק נוסף:

אלבניה – איי פארו 0:0

דויד דודרה חוגג שער בכורה בנבחרת צ'כיה
שער הבכורה שלו יכול להיות שווה כרטיס ליורו. דודרה | אימג'בנק GettyImages

סלובניה – קזחסטן 1:2

נבחרת נוספת שאם הייתה מנצחת הייתה עושה סנסציה ומעפילה ליורו היא קזחסטן, שכעת תשחק בפלייאוף בניסיון להעפיל ליורו 2024, בו תשתתף סלובניה ששמרה על המאזן הביתי הנהדר שלה – לכל אורך המוקדמות מעדה רק בתיקו נגד דנמרק שאיתה העפילה. סלובניה סיימה בשוויון נקודות עם דנמרק, אבל עולה מהמקום השני עקב העובדה שבדנמרק הפסידה. זה היורו הראשון שלה מאז קיץ 2000 בבלגיה ובהולנד.

דקה 41: גול! הסלובנים קרובים מאוד ליורו. סטויאנוביץ' הוכשל ברחבה בבירור, בנימין ששקו ניצל זאת וכבש מ-11 מטר.

דקה 48: גול! קזחסטן השוותה ל-1:1. סאמורודוב היתל במגן באגף ימין, העביר כדור רוחב מושלם ורמזאן אורזוב הבקיע בנגיעה. מהלך נהדר של האורחת.

דקה 86: גול! סלובניה תשחק ביורו. בנימין ורביץ' סובב כדור מושלם לפינה הרחוקה ונתן את האות לחגיגות.

תוצאות נוספות:

צפון אירלנד – דנמרק 0:2 לצפון אירלנד: אייזק פרייס (60), דיון צ'ארלס (81)

סן מרינו – פינלנד 2:1 לסן מרינו. פיליפו ברארדי (90+8, פנדל). לפינלנד: פירי סוירי (50 ו-58)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי