דה לה פואנטה על המוקד: "הרסת את פדרי, עכשיו גאבי. אתה תשלם על זה"

play
גאבי נבחרת ספרד | רויטרס
צפו: פראן טורס כבש ובישל, גאבי נפצע וספרד ניצחה 1:3 את גאורגיה 02:11

בברצלונה רותחים על מאמן נבחרת ספרד ששיתף את הקשר הצעיר שקרע את הרצועה הצולבת במשחק חסר חשיבות. המאמן הודה ש"זה הניצחון המריר בחיי", אבל בארסה כבר שוקלת את צעדיה נגדו ונגד ההתאחדות, ותנסה להחתים מחליף. פראן טורס: "מקווים שיתאושש מהר"

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד אמנם הבטיחה את מקומה ביורו 2024 כבר לפני שני מחזורים, אך גם אחרי ה-1:3 על קפריסין, לואיס דה לה פואנטה בחר להשאיר שני שחקנים מההרכב שפתח באותו ניצחון גם נגד גאורגיה – רובין לה נורמן, שכבש את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים, ואת גאבי בן ה-19. מאז שערך את הופעת הבכורה שלו במדי "לה רוחה", הקשר הצעיר של ברצלונה שיחק 26 משחקים בנבחרת, בהם תרם 5 שערים והפך לבורג מרכזי בקישור הספרדי. אתמול (ראשון) בניצחון 1:3 על גאורגיה, גאבי קרע את הרצועה הצולבת, לפי דיווחים בספרד, והוא עלול להיעדר לתקופה של כ-8 חודשים, בשורה קשה אשר תקבע כי הוא גמר את העונה וככל הנראה גם לא יהיה כשיר בזמין לטורניר היורו בקיץ.

על פי דיווחים, הקשר נראה נסער מאוד בחדר ההלבשה ובכה במשך דקות ארוכות. לפנות בוקר, כשהוא נתמך בקביים כדי ללכת, הוא נחת בברצלונה מלווה בנציגים מהנבחרת, ופגש שם את סוכנו ומספר בכירים מברצלונה.

עד כה בקריירה של גאבי הוא החמיץ 5 משחקים בעקבות פציעות – גם במדי ברצלונה וגם במדי הנבחרת הספרדית. כעת, הוא לא יעמוד לרשות צ'אבי ודה לה פואנטה עד תום העונה. בתקשורת בברצלונה כבר החלו במסע האשמות נגד המאמן שקבע כי לגאבי "יש יכולות פיזיות מדהימות" וכי "הוא זכה במתנה שהוא כשיר כל הזמן". מעבר לכך, דה לה פואנטה שיחק עם גאבי בכל משחק מאז שמונה לתפקיד. עוד לפני שריקת הפתיחה, הסביר כי "שחקנים טובים אף פעם לא נחים, וגאבי מוכשר גם פיזית. הוא היפראקטיבי וכל הזמן רוצה לשחק. אנחנו רק בנובמבר, השחקנים עדיין רעננים".

דה לה פואנטה ניסה להגן על עצמו והגיב להאשמות בשעת לילה מאוחרת. "זה היה יכול לקרות לכל אחד אחר, בכל רגע נתון. זה היה צירוף מקרים, חוסר מזל, אבל גאבי היה כשיר לשחק ב-100 אחוז, כמו כל אחד אחר שעלה לדשא". לדבריו, "זה הניצחון המריר ביותר שחוויתי בחיי".

לואיס דה לה פואנטה מאמן נבחרת ספרד
על המוקד. דה לה פואנטה | אימג'בנק GettyImages

מקורבים למועדון הספרדי טוענים שבברצלונה זועמים על דה לה פואנטה וההחלטה שלו להעלות את גאבי שוב בהרכב, כאשר האוהדים של הקבוצה הגיבו ברשתות החברתיות: "לואיס דה לה פואנטה הרס את פדרי לפני שנתיים. עכשיו הוא עשה את זה שוב עם גאבי במשחק חסר חשיבות. זה בלתי נסלח". אחרים היו פחות ידידותיים כלפי מאמן הנבחרת כשרשמו: "אתה תשלם על זה".

ב"אס" טוענים שברצלונה זועמת עד כדי כך, שהיא שוקלת להגיש תלונה רשמית במוסדות ההתאחדות נגד דה לה פואנטה ואנשי הנבחרת. "הכעס בברצלונה עצום, ובמועדון לא רוצים אפילו לשמוע על הפיצוי הכספי שאולי יקבלו מאופ"א בגין הפציעה. בבארסה מבינים שזו מכה קשה מאוד, לאור תפקיד המפתח שיועד לגאבי העונה", כתבו.

בכל מקרה, ברצלונה תנסה להגיב בהחתמת בזק כדי לנסות למצוא לגאבי סוג של תחליף. כדי שהליגה הספרדית תאשר לה להחתים שחקן אחרי תום מועד ההעברות, המועדון יצטרך להוכיח שמדובר בפציעה שמחייבת היעדרות של למעלה מארבעה חודשים, ואז תקבל אישור להשתמש בכ-80% משכרו של גאבי כדי לשלם לשחקן אחר שיגיע במקומו מהליגה הספרדית.

פראן טורס נבחרת ספרד עם החולצה של גאבי
פראן טורס נבחרת ספרד עם החולצה של גאבי | אימג'בנק GettyImages

פראן טורס, חברו בברצלונה ובנבחרת, בישל את השער הראשון וכשכבש את השני, הקדיש אותו לגאבי עם החולצה שלו. "אנחנו מקווים שגאבי יחלים ויתאושש כמה שיותר מהר. מחזקים אותו מכאן", אמר שחקן הכנף בסיום.

גם פדרי הצטרף לאיחולי ההחלמה לחברו לקישור: "אנחנו איתך אח שלי! אני יודע שאתה תשוב חזק יותר מאי פעם. שולח לך חיזוקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי