ולאדן איביץ': "אני מחייך המון. הכוכב האדום? לא אאמן אותה"

play
לא פשוט. איביץ' | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.12 06:53

אקס מכבי תל אביב עשה היסטוריה גם עם קרסנודאר, שלראשונה בתולדותיה סיימה כאלופת החורף. ברוסיה מתפעלים מיכולותיו ושוחחו איתו לריאיון נרחב

(גודל טקסט)

ולאדן איביץ' שבר שיאים רבים בקדנציה הראשונה שלו במכבי תל אביב שהסתיימה בשתי אליפויות משכנעות, וכעת גם ברוסיה מתפעלים מעבודתו לאור העובדה שקרסנודאר לראשונה בתולדותיה סיימה כאלופת החורף, אולי בדרכה לתואר הראשון אי פעם. הליגה הרוסית יצאה לפגרה כשקרסנודאר ואיביץ' במקום הראשון בתום 18 מחזורים, מקדימים בשתי נקודות את זניט ובשש נקודות את דינמו מוסקבה, קבוצתו של אלי דסה.

בריאיון מעמיק שהעניק ברוסיה אחרי שהסתיים החצי הראשון של העונה, סיפר איביץ' על שנתו הראשונה בקרסנודאר, אליה כזכור הגיע ממכבי תל אביב בינואר שעבר: "אני שמח שאנחנו במקום הראשון, כל ההערכה על כך לשחקנים, לצוות, לאנשי המועדון ולאוהדים. זה לא מעניין שרק פעם אחת ב-11 השנים האחרונות הקבוצה שהובילה בחורף לא זכתה באליפות, כי מה שהיה בעבר לא רלוונטי. אני מאוד שמח שאנחנו במקום הראשון בליגה כל כך קשה ויודע עד כמה זה חשוב לכל המועדון ולאוהדים".

מאמן קרסנודאר ולאדן איביץ'
מאמן קרסנודאר ולאדן איביץ' | אתר רשמי, קרסנודר

לדברי איביץ', אופי היה חסר לקרסנודאר בתחילת הדרך המשותפת שלהם: "קבוצה שנלחמת על האליפות לא יכולה להיות חסרת אופי, כמובן שזה דבר שאנחנו מאוד שמים עליו דגש. כולם יודעים שקרסנודאר משחקת כדורגל התקפי, אבל צריך שיהיה גם איזון בקבוצה ואנחנו חושבים שאנחנו קרובים לשם. כולנו היינו רוצים לנצח 0:5 בכל משחק, אבל זה לא אפשרי. מי יזכור אחרי המשחק ששיחקנו כדורגל יפה אם לא ניצחנו? בכדורגל התשובה היא שחשובה. לעומת העונה שעברה, אני מרוצה מאוד ממשחק ההגנה שלנו, שינינו המון דברים בקבוצה ומשמח אותי שספגנו רק שער אחד ממצב נייח, כי עבדנו על כך המון. כמובן שיש לנו עוד בעיות ודברים אחרים שאנחנו עובדים כדי לשפר אותם".

כשנשאל על חיזוק אפשרי של הסגל לאור הרצון של זניט להתחמש, השיב: "אנחנו ננסה להתחזק בשניים או שלושה שחקנים ואני מוכן לכל תרחיש. כולם יודעים מיהו המועדון הכי עשיר ברוסיה ואני לא רואה טעם להתייחס לזניט. המטרה שלי היא שקרסנודאר תצליח ואנחנו נראה בהמשך מי עבד טוב יותר".

שלא במפתיע, גם ברוסיה לא פעם דנים ברצינות הרבה של איביץ' ועוסקים בכך שהוא ממעט לחייך. "להיות רציני לא אומר שאני לא אדם שמח. נוח לי להיות רציני בזמן משחקים ולשמוח אחר כך. אני לא מעמיד פנים, כזה אני. אני נותן את כל כולי במשחק ובחיים אני אדם חיובי ושמח שאוהב לבלות עם משפחה וחברים. וכן, אני מחייך המון. אני מאוד אוהב לרוץ, ככה אני מנקה את הראש במשך 40 דקות פעמיים או שלוש בשבוע. המשפחה שלי חיה ביוון ולא נמצאת איתי כאן, אז אני מתגעגע אליהם המון".

ביברס נאתכו, שחקן פרטיזן בלגרד חוגג
ביברס נאתכו, שחקן פרטיזן בלגרד חוגג | אתר רשמי, פרטיזן בלגרד

נושא מעניין נוסף שעלה עסק בכוכב האדום בלגרד, האקסית הטרייה של ברק בכר. איביץ', ששיחק ביריבה העירונית פרטיזן בלגרד, נשאל אם הייתה אפשרות שיגיע לכוכב האדום: "שום סיכוי. קודם כל נתחיל מהעובדה שהם לא פנו אליי מעולם ואני חושב שזה כי הם ידעו שאסרב גם אם יתנו לי את התנאים הכי טובים בעולם. בסרביה אסור לעשות דבר כזה. אני מכבד את הכוכב האדום – אח שלי שיחק שם – אבל אני עם פרטיזן מאז גיל 6".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי