קריאה פלסטינית לגופי הספורט בעולם: עצרו את הפגיעה בנו

play
ג'יבריל רג'וב | ראובן קסטרו
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.12 07:38

במכתב לפיפ"א ולוועד האולימפי הבינ"ל, התאחדות הכדורגל טענה ל"הפרה של האמנה האולימפית" בעקבות המלחמה: "אלפי ספורטאים נהרגו, נפצעו או נעדרים"

(גודל טקסט)

התאחדות הכדורגל הפלסטינית פנתה אתמול (רביעי) במכתב לפיפ"א, לוועד האולימפי הבינלאומי ולהתאחדויות נוספות בעולם, וקראה לאותם גופים להתערב ולסייע לה לעצור את הפגיעה בכדורגל ובספורט הפלסטיני בעקבות המלחמה. לפי המכתב, שתורגם על ידי מייסד אתר "באבאגול" אורי לוי, אלפי ספורטאים נהרגו, נפצעו או נעדרים.

הפלסטינים ציינו את השימוש באצטדיון אל ירמוכ בעזה כמתקן למעצרים ולחקירות, מה שלטענתם יכול להוביל לבדיקות מזורזות של האירועים על סמך עדויות וידאו (כמו בסרטון המופיע בציוץ למטה, שהופץ ברשתות הערביות), ובהמשך לכך לגרור סנקציות ספורטיביות על ההתאחדויות, הנבחרות הלאומיות והוועד האולימפי בישראל.

הפנייה מבוססת בעיקר על אותו אצטדיון, שהוא הישן ביותר ברצועת עזה והוקם בשנת 1938, כאשר הטענה המרכזית היא ל"הפרה של האמנה האולימפית", לצד דרישה להגן על מתקני הספורט.

כזכור, בסוף החודש שעבר פנה יו"ר הוועד האולימפי בישראל, גילי לוסטיג, לוועד האולימפי הבינלאומי בקריאה להדיח את ג'יבריל רג'וב, נשיא הוועד האולימפי הפלסטיני בעקבות תמיכתו בפשעי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר והסתה לטבח נוסף בישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי