קבוצה אירית הציגה שחקן חדש עם צעיף חצי-חצי פלסטיני

play
| אתר רשמי, טוויטר, בוהמיינס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.12 06:33

רוב קורנוול, כדורגלן אירי מכף רגל ועד ראש, חזר לבוהמיינס. המועדון מדבלין בחר להציג אותו עם צעיף שמבהיר את עמדתו

(גודל טקסט)

הקו הפרו-פלסטיני / אנטי-ישראלי באירלנד מקבל ביטוי בתחומים שונים ובין היתר בעולם הספורט. רובי קין, מגדולי כדורגלני אירלנד בכל הזמנים, סופג ביקורת כבר זמן ממושך על כך שהוא מאמן בישראל – עוד מלפני שפרצה המלחמה – ולאחרונה נבחרת הנשים של אירלנד בכדורסל, סירבה להחליף ביתיות עם ישראל.

עכשיו הגיע תורה של קבוצת בוהמיינס. היום הציגה הקבוצה מדבלין שחקן חדש, הבלם רוב קורנוול, והוא הצטלם עם אימונית של הקבוצה וצעיף שנושא את שם המועדון ואת שמה ודגלה של פלסטין. קורנוול בן ה-29 הוא כמובן לא כדורגלן פלסטיני, אלא אירי מכף רגל ועד ראש שמלבד שנתיים בליגה נמוכה בארה"ב, שיחק כל חייו במולדתו, כולל קדנציה ארוכה בבוהמיינס.

בוהמיינס היא קבוצה יחסית גדולה במונחים של ליגת הכדורגל באירלנד. היא זכתה באליפות 11 פעמים והופיעה במפעלים אירופים 63 פעמים (לא כולל אינטרטוטו).

רוב קורנוול מוצג כשחקן בוהמיינס האירית, עם צעיף שנושא את שם הקבוצה ואת השם ודגל פלסטין
| אתר רשמי, טוויטר, בוהמיינס

בין ישראל לאירלנד יש יחסים דיפלומטיים מלאים. יחד עם זאת, האירים תומכים באופן גורף בפלסטינים, מתוך תיאוריה שהמאבק שלהם זהה למאבק האירי נגד בריטניה לאורך שנים ארוכות.

האירים דווקא תמכו ביהודים כשהם נלחמו בבריטים בארץ ישראל לפני הקמת המדינה, אבל מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת, מגבירים ווליום בהתנגדות לישראל. גורמים פוליטיים קיצוניים, כמו מפלגת שין פיין ואנשיה, גם הביעו תמיכה גלויה בטרור הפלסטיני וראו בו כלי לגיטימי ב"מאבק לחופש ועצמאות" – בדיוק כמו הטרור של ה-IRA, שהיה אחראי לפיגועים רבים באי הבריטי ולרצח של מאות בני אדם.

גם במלחמה הנוכחית הקו האירי ברור: נגד ישראל והפעולות שלה. לקראת סוף נובמבר, אחרי שאמילי הנד בת ה-9 – אזרחית אירלנד – שוחררה מהשבי ברצועת עזה, ראש הממשלה ליאו ורדקר כתב: "ילדה תמימה שאבדה – נמצאה וחזרה". בלי להזכיר שהיא נלקחה בשבי באכזריות מצמררת על ידי טרוריסטים פלסטינים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי