אגדה כמאמן וכשחקן: מריו זגאלו הלך לעולמו בגיל 92

זכה במונדיאל פעמיים כשחקן (1958, 1962), ולאחר מכן הוליך את נבחת ברזיל לזכייה גם כמאמן (1970) וכעוזר מאמן (1994). "אלוף עולם נצחי", נפרדה ממנו משפחתו. נשיא ההתאחדות הברזילאית: "אחת האגדות הגדולות בתולדות הענף"

(גודל טקסט)

מריו זגאלו, אגדת נבחרת ברזיל לשעבר, הלך הלילה (בין שישי לשבת) לעולמו בגיל 92. זגאלו, דמות גדולה על המגרש ומחוצה לו, שיחק כשחקן כנף וסייע לסלסאו לזכות בשני מונדיאלים רצופים – 1958, 1962 – כשבאליפות השנייה מבין השתיים, אף נבחר לנבחרת הטורניר. הוא הניף את הגביע העולמי בשני מקרים נוספים – כמאמן עם נבחרת ברזיל ב-1970, וכעוזר מאמן ב-1994.

הברזילאי האגדי נכנס לספרי ההיסטוריה מספר פעמים, בין היתר כשהפך לראשון שזוכה במונדיאל גם כשחקן וגם כמאמן. לאחר שקריירת המשחק שלו הסתיימה ב-1964, פצח בקריירת אימון מוצלחת לא פחות, בעיקר במולדתו ובארצות ערב. אחרי מותו של פלה בדצמבר 2022, היה זגאלו השריד האחרון של נבחרת ברזיל של 1958/

מאמן נבחרת ברזיל לשעבר מריו זגאלו
אגדה. זגאלו | GettyImages, Mark Thompson /Allsport

"הוא אלוף עולם נצחי", כתבה משפחתו של זגאלו באינסטגרם. "אב מסור, סב אוהב, חבר אמת, מקצוען ואדם מופלא. הוא פטריוט שמותיר אחריו מורשת של הישגים. אנחנו מודים לאלוהים על הזמן שהיה לנו איתך". נשיא ההתאחדות הברזילאית אדנלדו רודריגס ספד גם הוא: "מריו אחת האגדות הגדולות בתולדות הענף. אנחנו משתתפים בצער המשפחה על לכתו של גיבור כדורגל".

חלומו של זגאלו בכלל היה להפוך לטייס, אך בעיות ראיה מנעו ממנו זאת. "אבא שלי לא רצה שאהיה כדורגלן", סיפר בעבר בראיון. "כשהתחלתי, זה לא היה מקצוע מכובד, החברה לא ממש אהבה אותו. כדורגל נכנס לחיי כתאונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי