מאמן נבחרת סין לשעבר הודה: "שילמתי שוחד של מאות אלפים כדי לאמן"

לי טיי התראיין לראשונה מאז התפוצצה פרשת ההתאחדות הסינית, בה הואשם ב"הפרות חמורות של החוק", וחשף: "הכסף עבר לקבוצה שאימנתי, החזרתי לה עם זימוני שחקנים ש'לא ברמה'"

(גודל טקסט)

השם לי טיי כנראה לא יצלצל מוכר לרוב חובבי הפרמיירליג, עם כדורגלנים סינים מעטים אשר היו מוכרים בהיסטוריה. הקשר האחורי לשעבר נהנה ב-2002 מהמונדיאל שנערך בדרום קוריאה ויפן ובזכות החסות הסינית שהייתה בזמנו לאברטון, היה חלק ממעבר היסטורי וראשון מסוגו של שחקנים סינים לליגה האנגלית הבכירה. הקשר הספיק לרשום 34 הופעות לפני ששבר את רגלו ולא שב לשחק יותר במדי הטופיז, ובהמשך עבר לשפילד יונייטד, שם לא רשם אפילו דקת משחק. אחרי שסיים את הקריירה בארץ מולדתו, המשיך לקריירת אימון שכללה בשיאה בין השנים 2019 ל-2021 את המשרה הנחשקת ביותר – אימון נבחרת סין.

ב-2022 התפוצצה פרשת שחיתות גדולה, בה לי טיי עמד בראשה עם האשמות של רשויות המדינה ב"הפרות חמורות של החוק". במשך כמעט שנתיים לא נאמר משהו על הפרשה, עד שהתראיין בשלישי המאמן הלאומי לשעבר וסיפר כי הבטיח את משרת האימון שלו עם שוחד של כ-421,000 דולר.

לי טיי מאמן נבחרת סין לשעבר
שוחד מורכב שהסתיים בכישלון. לי טיי | אימג'בנק GettyImages

"אני מצטער על הכל, הייתי צריך לשמור על דרך הישר וללכת בצורה נכונה", סיפר לי טיי. "זאת הייתה שיטה נפוצה בזמנו. ביקשתי מווהאן זאל, בה אימנתי, להתערב בהתאחדות הסינית תוך הבטחה שאחזיר לה טובה. המועדון שילם שוחד של מאות אלפים לנשיא ההתאחדות. החזרתי להם עם זימונים של שחקנים שלא היו כשירים וברמה לשחק בנבחרת".

בסרט התיעודי שפורסם ובו חשפו את המסמכים והפרטים מהפרשה, סופר כי נשיא ההתאחדות הסינית הואשם בשחיתות כחלק מהפרויקט והרצון להעלות את נבחרת הגברים הסינית על מפת הכדורגל העולמית פעם נוספת. לצער המעצמה מהמזרח, הדבר לא הסתייע והנבחרת לא העפילה למונדיאל 2022 שנערך בקטאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי