אחרי 18 פנדלים: קונגו הדיחה את מצרים ותפגוש את גינאה ברבע הגמר

play
מוחמד באיו שחקן נבחרת גינאה חוגג שער | GettyImages, FRANCK FIFE/AFP
"ידע להתחבר ל-DNA של כל מועדון בנפרד": שחקניו של קשטן נפרדים. צפו 04:37

הקונגולזים ניצחו 7:8 בדו קרב מהנקודה הלבנה אחרי 1:1 בתום 120 דקות ויפגשו את גינאה, שגברה 0:1 על גינאה המשוונית משער דרמטי של מוחמד באיו בדקה ה-98

(גודל טקסט)

משחקי שמינית הגמר באליפות אפריקה 2023 שנערכת בחוף השנהב, נמשכו הערב (ראשון) עם עלייתה של גינאה לרבע הגמר אחרי 0:1 בדקה ה-98 מול גינאה המשוונית. גינאה תפגוש ברבע הגמר את קונגו, שניצחה אחרי דו קרב פנדלים ומותחן על מעל שלוש שעות את מצרים.

אמיליו אנסואה שחקן נבחרת גינאה המשוונית לאחר החמצת פנדל
רגע כואב. אמיליו אנסואה | אימג'בנק GettyImages, ISSOUF SANOGO/AFP

גינאה המשוונית – גינאה 1:0

מפגש הגינאות סיפק דרמה אדירה שבסיומה הפילים הלאומיים הגיעו לרבע הגמר כפי שעשו לאחרונה ב-2015. השיא של גינאה הוא הגמר ב-1976 ולשם שואפים כעת מוחמד באיו וחבריו, כשהחלוץ הוא זה שהכריע בדקה ה-98, רגע לפני שהנבחרות נכנסו להארכה. איברהים דיאקיטה הרים מצד ימין וחלוץ לה האבר נגח פנימה וגרם לשחקני היריבה לפרוץ בבכי על הדשא. גינאה המשוונית הייתה הפתעת שלבה הבתים אחרי 1:1 מול ניגריה ורביעיות לרשת גינאה ביסאו והמארחת חוף השנהב, אבל הפעם פרדריק ביקורו הורחק (55) והקפטן אמיליו אנסואה בעט פנדל לקורה בדקה ה-68 ופספס הזדמנות גדולה להפתיע. בסופו של דבר, כאמור, ניצלה גינאה את היתרון המספרי והיא ממשיכה הלאה.

מוחמד חמדי נבחרת מצרים
איזו אכזבה. מצרים מתוסכלת | רויטרס

מצרים – הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 1:1 (7:8 לקונגו בפנדלים)

מצרים סיימה את כל משחקיה בשלב הבתים בתיקו וכך עשתה גם במשחק הזה. אבל הפעם לצערה, המשחק היה חייב להיות מוכרע והוא הוכרע לטובת הקונגולזים, שעלו לשלב הבא אחרי מותחן שארך מעל שלוש שעות. משאק אליההעלה את הקונגולזים ליתרון עם נגיחה מקרוב בדקה ה-37. אלא שדילן בטובינסיקה אקס מכבי חיפה גרם לפנדל אחרי מרפק לפניו של חג'אזי ומוסטפה מוחמד השווה מהנקודה הלבנה ממש לפני ההפסקה. שתי הנבחרות חששו מהפסד והמשחק הזה נגרר להארכה ואז דו קרב פנדלים שבו דווקא מוסטפה מוחמד החמיץ ראשון, אבל מיד אחריו מאסוקו בעט לשמיים והתוצאה בפנדלים נותרה 1:1. השוויון נותר על כנו עד שגבאסקי שוער מצרים החמיץ לאחר שישה פנדלים מוצלחים וליאונל מפאסי שלח את הקונגולזים לרבע הגמר. מוחמד סלאח כבר לא יחזור לאליפות הזו, קונגו בהחלט כן.

שאר משחקי שמינית הגמר באליפות אפריקה:

כף ורדה – מאוריטניה (שני, 19:00) סנגל – חוף השנהב (שני, 22:00) מאלי – בורקינה פאסו (שלישי, 19:00) מרוקו – דרום אפריקה (שלישי, 22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי