ניגריה בחצי גמר אליפות אפריקה על חשבון אנגולה, שואו ומילסון

ישובו למשחק העונה ביום שני? קשר מכבי חיפה השלים 90 דקות והיה מהיותר טובים על הדשא ואילו כוכב מכבי תל אביב שותף רק לארבע דקות, הפייבוריטית לזכות בגביע ניצחה 0:1 משער של לוקמן. וגם: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הדיחה את גינאה

(גודל טקסט)

שלושה ימים לפני משחק העונה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, שני שחקני נבחרת אנגולה סיימו את דרכם באליפות אפריקה ויהיה מעניין לראות האם ישובו בזמן להתמודדות, בוודאי בכל הנוגע למילסון שאוהדי מכבי תל אביב משתוקקים לראותו שוב לובש את מדי הקבוצה.

מילסון שוב רק עלה מהספסל לדקות הסיום ואילו שואו, קשר מכבי חיפה, פתח בהרכב והיה מהיותר הטובים על כר הדשא בחוף השנהב, אבל זה לא הספיק לאנגולה שנכנעה 1:0 לניגריה והודחה ברבע הגמר. ה"סופר איגלס", שנחשבים לפייבוריטים לזכות בגביע, רחוקים שני ניצחונות מהנפתו.

במשחק הנוסף שנערך הערב, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו עלתה לחצי הגמר עם 1:3 על גינאה.

אדמולה לוקמן, שחקן נבחרת ניגריה
ניגריה הפכה לפייבוריטית לזכות בגביע | רויטרס

ניגריה – אנגולה 0:1

אחרי שמרוקו וסנגל הודחו במפתיע בשמינית הגמר, ניגריה הפכה למועמדת מספר 1 לזכות בתואר היבשתי בפעם הרביעית בהיסטוריה ולראשונה מאז 2013. בדרך לשם היא חלפה גם על פני אנגולה, הנבחרת המפתיעה שנכנעה לה 1:0 במפגש הראשון אי פעם ביניהן במסגרת זו ומסיימת את הטורניר רק עם המחמאות. שני שחקניה, שואו ממכבי חיפה ומילסון ממכבי תל אביב, ישובו כעת לארץ ויהיה מעניין לראות אם אחד מהם ייכלל בסגל כבר בעוד שלושה ימים, במשחק העונה ביום שני בין הקבוצות.

מילסון שוב רק עלה מהספסל לדקות הסיום, לארבע הדקות האחרונות למען הדיוק, ואילו שואו פתח בהרכב והשלים 90 דקות. שואו, שדווקא לא זוכה לקרדיט במכבי חיפה בעוד מילסון מככב במכבי תל אביב, היה מהטובים ביותר על הדשא וכמעט בישל שער לזכות אנגולה שרשמה במשחק שתי החמצות גדולות. היא הודחה ופספסה הזדמנות לחצי גמר ראשון בתולדותיה בגלל שער בודד של ניגריה מרגלי אדמולה לוקמן שהכריע את ההתמודדות בדקה ה-41. בחצי הגמר ביום רביעי תפגוש ניגריה את המנצחת בין כף ורדה לדרום אפריקה.

דילן בטובינסיקה שחקן נבחרת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
ימשיך לקבל קרדיט? דילן בטובינסיקה | אימג'בנק GettyImages, SIA KAMBOU/AFP

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – גינאה 1:3

הנמרים עדיין לא ניצחו פעם אחת בטורניר הזה ב-90 דקות ואחרי שלוש תוצאות תיקו בשלב הבתים וניצחון בפנדלים על שיאנית הזכיות מצרים בשמינית הגמר, הם ניצחו לראשונה והעפילו על חשבון גינאה לחצי הגמר – שחזור ההישג שלהם מ-2015 ואולי בדרך להנפה ראשונה מאז 1974. גינאה עברה בשלב הקודם את גינאה המשוונית עם 0:1 של מוחמד באיו בדקה ה-98 והיום עלתה ליתרון מפנדל של מוחמד באיו בדקה ה-20, אבל אנסל אמבמבה איזן בחלוף שבע דקות והמהפך הושלם במחצית השנייה עם פנדל של יואן ויסה (65) ושער של ארתור מסואקו שסגר עניין בדקה ה-82.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי