משחק הפתיחה באצטקה, ניו ג'רזי תארח את גמר מונדיאל 2026

play
אצטדיון האצטקה | GettyImages, Hector Vivas
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.2 07:27

גביע העולם ייצא לדרך ב-11 ביוני במקסיקו סיטי, אצטדיון מטלייף "ניצח" את ה-AT&T בדאלאס והגביע יונף בו ב-19 ביולי

(גודל טקסט)

אצטדיון האצטקה המיתולוגי יארח את משחק הפתיחה של מונדיאל 2026, הגמר ייערך במטלייף סטאדיום בניו ג'רזי – אלה שתי הבשורות המרכזיות שעליהן הכריזה פיפ"א אמש (ראשון) בנוגע לגביע העולם שיתקיים בארצות הברית, מקסיקו וקנדה בעוד כשנתיים וחצי.

האצטקה במקסיקו סיטי, שם תפגוש מקסיקו את אחת הנבחרות שתוגרל עמה לאותו הבית ב-11 ביוני 2026, אירח ב-1986 את הגמר בו ניצחה ארגנטינה 2:3 את גרמניה ושני שלבים לפני כן ראה את דייגו מראדונה כובש שני שערים מהמפורסמים ביותר בתולדות הכדורגל: "יד האלוהים" ו"שער המאה" נגד אנגליה ברבע הגמר. ב-1970, פלה וברזיל רקדו במופע של "ז'וגו בוניטו" בדרך ל-1:4 על איטליה והנפת הגביע.

תקציר: לקט מביצועיו של דייגו ארמנדו מראדונה
אחת התמונות הזכורות שצולמו באצטקה. דייגו מראדונה עם הגביע ב-1986 | אימג'בנק GettyImages

ב-12 ביוני יקיימו ארצות הברית וקנדה, בלוס אנג'לס ובטורונטו בהתאמה, את משחקי הפתיחה שלהן בטורניר. ארצות הברית תשחק עוד פעם אחת בלוס אנג'לס ותארח גם בסיאטל בשלב הבתים. קנדה תשחק פעמיים בעיר ונקובר, מקסיקו תעשה זאת פעם נוספת באצטקה ותערוך משחק גם בגואדלחרה, העיר המארחת היחידה שלא קיבלה משחק בשלבי הנוקאאוט.

אצטדיון מטלייף, שיכול להכיל 87,157 צופים, נבחר לארח את הגמר ב-19 ביולי על פני ה-AT&T בדאלאס שהוא האצטדיון הגדול ביותר שיארח משחקים בטורניר, עם מעל 92,000 מושבים.

אצטדיון מטלייף, ניו ג'רזי
אצטדיון מטלייף בניו ג'רזי | אימג'בנק GettyImages, LI-Aerial

כזכור, במונדיאל הקרוב ישתתפו לראשונה בהיסטוריה 48 נבחרות, שיחולקו ל-12 בתים, ובסך הכל יתקיימו 104 משחקים – 40 יותר מאשר בפורמט המוכר בטורנירים האחרונים, כשבין הבתים לשמינית הגמר התווסף שלב 32 האחרונות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי