מהפכה בענף הכדורגל: שופטים יוכלו לשלוף כרטיס בצבע כחול

play
כרטיס כחול | צילום מסך, טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 8.2 05:22

לא רק כרטיסים צהובים ואדומים: הגוף האחראי על חוקת המשחק יכריז על הכנסת כרטיס חדש לראשונה מאז 1970, שיאפשר להרחיק שחקן לעשר דקות. כל הפרטים

(גודל טקסט)

לפני קצת יותר מחודשיים פורסמו דיווחים ראשוניים על כך שענף הכדורגל בדרך למהפכה ענקית, שתכלול הכנסת "כרטיס כתום"', שיאפשר הרחקת שחקן ל-10 דקות בלבד, בדומה להרחקות במספר ענפים אחרים וביניהם כדוריד וראגבי כעונש על עבירות לא ספורטיביות או ביקורת והתנגדות להחלטות צוות השיפוט.

היום (חמישי), כך לפי "טלגרף" הבריטי, ה-IFAB – הגוף האחראי על חוקת המשחק – יודיע בסוף השבוע ביחד עם פיפ"א על הכנסת הכרטיס החדש שבסופו של דבר יהיה בצבע כחול. זהו השינוי הראשון בנושא הכרטיסים במשחקי הכדורגל מאז גביע העולם 1970, אז הופיעו הכרטיסים הצהובים והאדומים. יש לציין ששחקן שיקבל שני כרטיסים כחולים, בדומה לשני כרטיסים צהובים, יסיים את השתתפותו באותו משחק וקבוצתו תישאר בחיסרון מספרי.

כרטיס כחול
| צילום מסך, טוויטר

בניגוד לדיווח הראשוני בטלגרף על כך שהכרטיס הכתום – ששונה לכחול – עשוי לככב כבר בעונה הבאה בפרמיירליג, נראה כי הניסוי ייצא לדרך תחילה בגביע האנגלי. אגב, השינוי מכתום לכחול נעשה כדי להבדיל אותו מהכרטיסים הצהובים והאדומים ומכאן שנבחר צבע שאינו מזכיר את הכרטיסים הקיימים.

בתאל גרבי, מנכ"לית ערכים בספורט, בתגובה על מהפכת הכרטיס הכחול: "גם בפיפ"א מבינים שהכדורגל עובר שינוי מהותי ויש משמעות גדולה לנעשה על כר הדשא והערכים שנקלטים ביציעים ועל המרקע. כמו שבחיים לא הכל שחור ולבן, יש מקום מעבר לכרטיסי הצהוב והאדום וזה חלל חשוב שהכרטיס הכחול ימלא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי