לא כל כך מהר: פיפ"א פרסמה הבהרה בנוגע לשימוש בכרטיס הכחול

play
| צילום מסך, טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 8.2 05:22

בעקבות הפרסומים על כך שהמהפכה בענף תתחיל כבר בעונה הבאה, בפדרציית הכדורגל העולמית מיהרו להכחיש. עם זאת, באנגליה לא שוללים שהניסוי יתבצע במשחקי הגביע האנגלי

(גודל טקסט)

האם החגיגה הייתה מוקדמת מדי? הגוף האחראי על חוקת משחק הכדורגל, IFAB צפוי להגיש היום (שישי) את מסקנותיו לקראת הכנסת הכרטיס הכחול לענף, אלא שבשל הדיווחים הרבים שבישרו על מהפכה שתתחיל כבר בעונה הבאה, בפיפ"א הודיעו רשמית שלא צריך להקדים את המאוחר.

אתמול דווח ב"טלגרף" הבריטי על כך שהכרטיס הכחול שיאפשר לשופט להרחיק שחקן ל-10 דקות בלבד, בדומה לענפים אחרים, עשוי להיות בשימוש כבר בעונה הבאה במפעלים מוכרים וידועים לכל, אלא שבפיפ"א הודיעו שמדובר ב"פרסומים לא נכונים ומוקדמים מדי. כל ניסוי, אם יתקיים, צריך להיבחן בצורה אחראית וברמות נמוכות יותר".

כאמור, ההודעה המהירה של פיפ"א הגיעה ככל הנראה לאור ביקורות רבות ברשתות החברתיות ובתקשורת בשעות מאז שפורסם על מהפכה בענף. בחודש הבא, ב-2 במרץ, תתקיים העצרת הכללית של פיפ"א ואז יתקיים דיון נוסף בכל הנוגע לכרטיס הכחול שיאפשר לשופטים להרחיק שחקן ל-10 דקות בגין "עבירות ציניות" ו/או פגיעה בצוות השיפוט.

סביר שהניסוי יבוצע תחילה בליגות נוער או ליגות חובבניות. יש לציין שבאנגליה עומדים על כך שלא מן הנמנע שהניסוי יבוצע במשחקי הגביע האנגלי לגברים ולנשים בעונה הבאה.

בין המבקרים את הכרטיס הכחול היה גם שחקן העבר מסוט אוזיל, אקס ריאל מדריד שברשתות החברתיות עקץ: "אז אתלטיקו מדריד תשחק עם שישה שחקנים?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי