שילם כדי להפוך למאמן הנבחרת – וכעת נשלח למאסר עולם בכלא

בתקשורת הסינית טוענים: לי טיי, שהודה כי הבטיח את משרת האימון של הנבחרת המקומית עם שוחד בסך 421 אלף דולר, ישלם על כך ביוקר. יו"ר ההתאחדות לשעבר ייזרק לכלא ל-15 שנה

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת סין לשעבר לי טיי ספג מאסר עולם בשל פרשת שחיתות חמורה, כך מדווחים היום (שישי) בסין.

הקשר האחורי לשעבר פרץ במונדיאל 2002 וקנה לעצמו חוזה באברטון, אך הספיק לרשום 34 הופעות לפני ששבר את רגלו ולא שב לשחק יותר במדי הטופיז. בהמשך עבר לשפילד יונייטד, שם לא רשם אפילו דקת משחק. אחרי שסיים את הקריירה בארץ מולדתו, המשיך לקריירת אימון שכללה בשיאה בין השנים 2019 ל-2021 את המשרה הנחשקת ביותר – אימון נבחרת סין.

אלא שב-2022 התפוצצה פרשת שחיתות גדולה, כשלי טיי עמד בראשה עם האשמות של רשויות המדינה ב"הפרות חמורות של החוק". במשך כמעט שנתיים לא נאמר משהו על הפרשה, עד שהתראיין בחודש שעבר והודה כי הבטיח את משרת האימון שלו עם שוחד של כ-421,000 דולר.

"אני מצטער על הכל, הייתי צריך לשמור על דרך הישר וללכת בצורה נכונה", סיפר לי טיי. "זאת הייתה שיטה נפוצה בזמנו. ביקשתי מווהאן זאל, בה אימנתי, להתערב בהתאחדות הסינית תוך הבטחה שאחזיר לה טובה. המועדון שילם שוחד של מאות אלפים לנשיא ההתאחדות. החזרתי להם עם זימונים של שחקנים שלא היו כשירים וברמה לשחק בנבחרת".

לי טיי מאמן נבחרת סין לשעבר
שוחד מורכב שהסתיים בכישלון. לי טיי | אימג'בנק GettyImages

בסרט התיעודי שפורסם ובו חשפו את המסמכים והפרטים מהפרשה, סופר כי נשיא ההתאחדות הסינית הואשם בשחיתות כחלק מהפרויקט והרצון להעלות את נבחרת הגברים הסינית על מפת הכדורגל העולמית פעם נוספת. לצער המעצמה מהמזרח, הדבר לא הסתייע והנבחרת לא העפילה למונדיאל 2022 שנערך בקטאר. לפי דיווחים, יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר צ'ן צ'ויואן ספג גם הוא עונש מאסר בעקבות הפרשה, ובמקרה שלו מדובר ב-15 שנים "בלבד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי