מסי ורונאלדו לא במקום הראשון: מי הכובש המוביל באירופה בעשור האחרון?

איחוד נדיר. מסי ורונאלדו יחד על כר הדשא | רויטרס

הארגנטינאי והפורטוגלי רואים את גבו של סקורר אחר בטבלת מלך השערים של חמש הליגות הבכירות באירופה בעשור האחרון. וגם: איפה ממוקם אמבפה ומי לא נכנס לרשימה?

(גודל טקסט)

במשך כמעט עשור וחצי שלמים, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו שלטו ביד רמה בכדורגל העולמי וכפועל יוצא מכך גם בכדורגל האירופי. השניים ניצבו בראש טבלאות מלכי השערים כמעט בכל מפעל בו שיחקו, ולכן הנתון הבא עשוי להפתיע רבים.

אתר 'טרנספרמרקט' בדק את כמות שערי הליגה שהובקעו בעשור האחרון בחמש הליגות הבכירות באירופה, ומצא שרונאלדו כבש 350 שערים ב-406 הופעות ליגה במסגרת הקבוצות בהן שיחק- ריאל מדריד, יובנטוס ומנצ'סטר יונייטד. לפניו נמצא יריבו הגדול ליאו מסי, שהרשית 377 פעמים ב-458 משחקים בברצלונה ובפריז סן ז'רמן.

שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי | אימג'בנק GettyImages, MIGUEL RIOPA/AFP

למרבה ההפתעה, השניים רואים את גבו של שחקן אחר- רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני, שמשחק כיום בברצלונה, כבש כמובן את הרוב המכריע של שעריו בקבוצתו הקודמת באיירן מינכן. ליתר דיוק, לבנדובסקי מצא את הרשת לא פחות מ-344 פעמים במדי הבווארים רק במסגרת הליגה, כאשר במהלך העשור האחרון קטף את תואר מלך שערי הבונדסליגה בחמש עונות רצופות. מאז, כמובן, הגדיל הפולני את סך שעריו בליגה הספרדית.

אגב, לא רחוק מאחורי השלושה ניצב הארי קיין- שכבש 309 שערים ב-453 הופעות במדי טוטנהאם ובאיירן מינכן. רביעי ברשימה ניצב קיליאן אמבפה, שאמנם כבש "רק" 271 שערים במהלך העשור האחרון, אך עשה זאת ב-352 משחקים בלבד-מספר נמוך משמעותית מהסקוררים שמאיישים את צמרת הרשימה. משלימים את העשירייה: קארים בנזמה, פייר אמריק-אובמיאנג, מוחמד סלאח, לואיס סוארס וצ'ירו אימובילה. בולט בחסרונו, ככל הנראה בשל גילו הצעיר, הוא ארלינג הולאנד כמובן, שבאמתחתו יש 115 שערי ליגה בחמש העונות האחרונות במדי דורטמונד ומנצ'סטר סיטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי