הכתובת היתה על הקיר: הרמזים לעזיבת איביץ' – והיעד הבא

play
כבר נגע בגביע. ולאדן איביץ' | אתר רשמי, אתר רשמי קרסנודאר
"אם מכבי חיפה לא לוקחת אליפות זה כישלון מבחינתה" 47:43

המשבר המקצועי היה רק חלק מהעניין: מאמן מכבי ת"א לשעבר ניהל לכאורה מו"מ חשאי עם ספרטק מוסקבה והכעיס את בעלי קרסנודאר - שזעזע. ברוסיה בדקו ומצאו שאיביץ' המאמן המצליח בתולדות קרסנודאר: "הנשיא לא אהב את הסגנון ההגנתי - אך ההחלטה הרסנית". מוסטובוי: "אני בהלם"

(גודל טקסט)

דרמה גדולה בכדורגל הרוסי הבוקר (רביעי), כשוולאדן איביץ' פוטר מקרסנודאר אף שהוא במקום השני בטבלה, מרחק נקודה בלבד מזניט המוליכה. "עזבתי את מוסקבה אתמול בלילה. אני ביוון עם המשפחה שלי עכשיו. אני לא יכול לדבר על עתידי עדיין, כל דבר בזמן שלו", מסר איביץ' בתגובה ראשונה לתקשורת הרוסית.

ברוסיה חשפו הבוקר פרטים נוספים על הזעזוע, ומסתמן כי להחלטה יש שתי סיבות עיקריות – לא רק המשבר המקצועי (שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות, כולל הדחה מהגביע), אלא גם מגעים שניהל לכאורה איביץ' עם ספרטק מוסקבה.

לפני יומיים דווח כי הסרבי עשוי להחליף בספרטק את גילרמו אבסקל. על פי הערכות, הבעלים של קרסנודאר סרגיי גליצקי מאס בפלרטוטים הללו ובחר לפטרו. בכך, הפך איביץ' למועמד המוביל לאמן את ספרטק, שכבר לא תצטרך לשלם דמי פיצויים בסך 900 אלף יורו כדי להתיר את חוזהו. במירוץ נמצא גם סטניסלב צ'רצ'סוב. מי שצפוי להחליף את איביץ' בקרסנודאר הוא אנדריי טלאלייב, מחימקי.

אבל זה לא הכל. מתברר שאחרי ה-1:1 עם קאזאן גירש איביץ' מחדר ההלבשה את המנהל המקצועי ולדימיר חאשיג, ולאחר ההפסד 2:1 לרוסטוב, מנע גם מהנשיא סרגיי גליצקי להיכנס ולדבר עם השחקנים. "איביץ' נהנה מתמיכה של השחקנים הבולטים, וחלק מהנהלת קרסנודאר לא אהבה זאת", נכתב בתקשורת הרוסית.

ולאדן איביץ' מאמן קרסנודאר
כבר נגע בגביע. ולאדן איביץ' | אתר רשמי, אתר רשמי קרסנודאר

"אם הנשיא יחליט שזמני תם, זו תהיה החלטתו", אמר אמש איביץ', אחרי ההדחה מהגביע. "אני לא זה שמחליט. האם אעזוב את המועדון אם אקבל הצעה באמצע העונה? יש לי חוזה עד דצמבר 2024, ואני מתכוון לכבד אותו".

ברוסיה מצאו וגילו שאיביץ' פוטר על אף שהיה הממאמן הצליח בתולדות המועדון – עם ממוצע של 1.9 נקודות למשחק. הוא גם החזיק באחוז ההצלחה השני הכי גבוה בתולדות קרסנודאר (52%), והיה למאמן היחיד שמעולם לא הפסיד משחק בית במועדון.

"זה אבסורד", כתב העיתונאי הרוסי גריגורי קאלנוב. "השמועות החלו אחרי ההפסד לרוסטוב, אבל קשה היה לקחת אותן ברצינות. מבחינת התוצאות, קרסנודאר נמצאת בעיצומה של העונה הטובה בהיסטוריה. איביץ' הוליך את הטבלה למשך רוב העונה. כן, החזרה מהפגרה היתה מאכזבת, אבל הפער מהפסגה הוא רק נקודה. אין שום סיבות הגיוניות לפיטוריו של האיש שבנה את הקבוצה הזאת".

קאלנוב הוסיף וניתח: "זה לא סוד שהנשיא לא אהב את הסגנון ההגנתי, ועדיין ההחלטה שלו לא סבירה. עם הגישה הזו, קרסנודאר לעולם לא תזכה באליפות, לא היתה שום סיבה לפטר את המאמן ברגע כה מכריע. הנשיא הוא איש עסקים מצוין, אבל כמנהל כדורגל הוא פעל כנגד על היגיון בריא. זה פשוט הרסני".

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב
ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב | ברני ארדוב

כוכב נבחרת רוסיה לשעבר אלכסנדר מוסטובוי סיפר: "אני בהלם מהפיטורים. לפני שני סיבובים הוא היה המאמן הטוב בליגה, ואז ההפסד לרוסטוב וההדחה מהגביע. הוא כנראה היה המאמן הגדול בתולדות המועדון, אף אחד לא הצליח להביא את הקבוצה לרמה כל כך גבוהה. הוא התנהג בצורה מקצועית, לא היו שום סקנדלים. אז הוא הפסיד, בסדר, זה קורה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי