הסיוט של כוכב העבר: "כלוא בבית סוהר מוסלמי שבו אונס הוא אירוע יום יומי"

play
בית מעצר בעיראק | GettyImages
צפו: במחזור ה-27, פ.ס.וו איינדהובן נחלה הפסד ראשון העונה בליגה 02:21

אווירה מאיימת, חדרים קפואים וצפופים, השפלות יומיות: קווינסי פרומס, שכלוא בבית סוהר באיחוד האמירויות, מחכה לשחרור אבל בינתיים נאלץ להתמודד עם תנאים בלתי נסבלים

(גודל טקסט)

כוכב הכדורגל המושמץ קווינסי פרומס סובל מתנאי חיים אכזריים בכלא באיחוד האמירויות הערביות, כך מדווחים בהולנד. פרומס, 32, שהצטיין בעבר במדי סביליה ואייאקס, נידון לשש שנות מאסר בגין מעורבותו בהברחת 1,363 ק"ג קוקאין בשווי מוערך של 65 מיליון ליש"ט.

שחקן נבחרת הולנד לשעבר קיבל בשנה שעברה מאסר של-18 חודשי מאסר על שדקר את בן דודו בברך במסיבה משפחתית. פרומס נכח ברוסיה כששיחק עבור ספרטק מוסקבה במהלך ההליכים המשפטיים, אך נעצר בדובאי על ידי ביקורת הגבולות לבקשת הרשויות ההולנדיות בחודש שעבר ולא הורשה לטוס חזרה.

קווינסי פרומס, קשר ספרטק מוסקבה
ארבעה טון קוקאין וחשד לחברות בארגון פשע. פרומס | אימג'בנק GettyImages, ALBERTO PIZZOLI
בית המשפט, דובאי
אזור בעולם שבו לא תמיד מקפידים על זכויות אדם. מדינות המפרץ | אימג'בנק GettyImages

ועכשיו ההולנדי שוהה בכלא אל-עוויר הידוע לשמצה באיחוד האמירויות, שהוא רחוק מכל הזוהר של עולם הספורט. לפי "דה טלגרף", הכוכב לשעבר שוהה בתא של שישה אנשים וישן במיטת קומותיים זוגית, כשעד 20 אסירים שוכבים גם הם על הרצפה.

על פי הדיווח, "התאים הקרים הם גם מקפיאים וגם רועשים, ולמרבה הצער אונס הוא אירוע יומיומי בכלא הזה מכיוון שבמתקן הכליאה הזה יש מספר קטן של סוהרים". אסירים נאלצים גם לגלח את ראשם לחלוטין ולעשות קרחת, אחרת נמנעות מהם הרשאות טלוויזיה או טלפון.

בית הכלא גם אינו מגיש פירות או ירקות, ואסירים יכולים להתאמן רק עד שלוש פעמים בשבוע. הכוכב לשעבר של הולנד יכול לצפות בטלוויזיה מחוץ לתאו במהלך היום רק עם עמיתים אסירים אחרים.

החלוץ רוצה לחזור לרוסיה, שם הוא חתום בספרטק עד 2025, כדי שלא יצטרך לרצות את עונשו במולדתו. פרומס חולק את התא עם הולנדים נוספים שגם הם מצפים להסגרה. אליהם מצטרפים אסירים נוספים – בעיקר ממוצא פקיסטני, מצרי והודי – שחלקם מכורים לסמים ולא מודעים למעמדו של פרומס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי