"אגיע אם יקראו לי": זינצ'נקו מוכן להצטרף למלחמה באוקראינה

play
יצליחו להוציא נקודות מאטיליה? זינצ'נקו | רויטרס
הסתדרה גם בהרכב משני. צפו: ארסנל שבה לפסגה עם 0:2 על לוטון 01:40

ברקע המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה, כוכב ארסנל נשאל האם הוא יתגייס לצבא מולדתו במידה ויידרש לכך: "אין פה שאלה בכלל"

(גודל טקסט)

הרבה מים עברו בנהר מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר 2022. לאחר שתשומת הלב העולמית הוסטה כמעט לחלוטין מהמלחמה הקשה שמתנהלת במזרח אירופה, עדיין ניתן לשמוע מדי פעם סיפורים מרתקים על ספורטאים פעילים שמוכנים לשים בצד את הקריירה עבור המדינה שלהם.

היום (שישי) קיבלנו סיפור נוסף כזה, והפעם מספורטאי מפורסם במיוחד. אולכסנדר זינצ'נקו, מגנה השמאלי של ארסנל, התראיין לרשת BBC הבריטית, ובעקבות הורדת גיל הגיוס באוקראינה מ-27 ל-25 נשאל אם הוא היה מתגייס כעת לצבא. "אני חושב שאין פה שאלה בכלל. הייתי הולך אם היו קוראים לי", השיב בנחרצות כוכב התותחנים.

יוביל את אוקראינה למונדיאל השני בתולדותיה ובעיצומה של מלחמה? זינצ'נקו | GettyImages, ANDY BUCHANAN

"יש לי חברים שגדלו איתי בבית הספר שנמצאים כעת בחזית, וזה משוגע לחשוב שרק לפני כמה שנים שיחקתי איתם ביחד בחצר בית הספר וכעת הם נלחמים עבור המדינה שלנו", הוסיף זינצ'נקו והמשיך: "אני מקווה שהיום בו המלחמה תיגמר יגיע מהר מאוד ונוכל לבנות את אוקראינה מחדש כמו שהיינו רוצים".

בעברו, אגב, זינצ'נקו שיחק בליגה הרוסית במדי אופה, וכעת הוא מודה שהוא לא יכול לשמור על קשר עם חבריו מאותה קבוצה. "מאז הפלישה, מעטים מהם שלחו לי הודעות ושאלו לשלומי. אני לא יכול להאשים אותם כי זו לא אשמתם, ואני לא מצפה שהם ייצאו להפגין כי אז יוכלו להכניס אותם לכלא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי