אתלטיקו קלאסית: הסתגרות, בלגן עם סימאונה ו"ניצחון, זה הכי חשוב"

מאמן אתלטיקו מדריד התעמת עם המנהל המקצועי של דורטמונד בתקרית חריגה במהלך ה-1:2, גריזמן מודה: חבל לסיים כך את המשחק. הגרמנים מבטיחים: נדע מה לעשות בגומלין

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד השיגה אתמול (רביעי) ניצחון 1:2 קשה על דורטמונד, אחרי פתיחה נהדרת שבה ניצלה שתי שגיאות כדי לעלות ל-0:2 מהיר, אך לצערה, וכהרגלה, הלכה קצת לאחור לקראת הסיום וספגה שער שיעניק לה יתרון מינימלי לקראת הגומלין בדורטמונד. אתלטיקו שמרה על מאזן נהדר בשלב הנוקאאוט תחת דייגו סימאונה באצטדיונה הביתי: עדיין בלי הפסד ב-17 משחקים, עם 11 ניצחונות ו-6 תיקו, 12 משחקים בלי לספוג, סך הכל הפרש שערים 5:20.

רודריגו דה פול חוגג עם סימאונה שער לזכות אתלטיקו מדריד מול דורטמונד
| רויטרס
עימות בין מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה לבין סבסטיאן קל המנהל המקצועי של בורוסיה דורטמונד
| צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

כצפוי, עם אתלטיקו הרוחות מתחממות, ובמהלך המשחק נרשם עימות לא שגרתי בין סימאונה לבין המנהל המקצועי של דורטמונד סבסטיאן קל, שניגש לספסל של אתלטיקו ומחה על מהלך לא מכובד שבו אתלטיקו המשיכה לשחק למרות שאמרה צ'אן שכב פצוע על המגרש. סימאונה התקרב לקל, נצמד אליו בצורה מאיימת, והשניים החליפו דחיפות.

סבסטיאן האלר צימק בדקה ה-81 ולאחר מכן שחקני דורטמונד נעצרו פעמיים במסגרת ופספסו שוויון, אבל מבחינת אתלטיקו זה לא העיב על ההישג. "ניצחנו, וזה הדבר החשוב", אמר שחקן המשחק אנטואן גריזמן. "סוף המשחק לא משנה. חבל על השער שספגנו ועל ההרגשה הזו של לעמוד מאחור בהגנה. היו רגעים שיכולנו להבקיע שלישי אבל האמת היא שסבלנו הרבה במחצית השנייה.

"אבל הכי חשוב זה לנצח. עכשיו אנחנו צריכים להגיע לשם ובתקווה שנוכל לנצח שוב. אנחנו יודעים שיש לנו את הרמה להגיע לחצי הגמר, הוכחנו את זה על המגרש", הוסיף שחקן נבחרת צרפת.

מאמן דורטמונד, אדין טרזיץ'
מאוכזב אך אופטימי. מאמן דורטמונד | רויטרס

"הכל נשאר פתוח", אמר מאמן דורטמונד, אדין טרזיץ'. "30 הדקות הראשונות לא היו מספיק טובות. לעתים קרובות, ברמה הזו, זה כבר נגמר אם אתה עושה כל כך הרבה טעויות. אבל לא קיבלנו את זה ובכל זאת הצלחנו להראות למה אנחנו מסוגלים.

"עשינו יותר מדי טעויות. בסופו של דבר תיקו לא הגיע לנו. עכשיו אנחנו מצפים למה שיבוא בעוד שישה ימים. היום הרגשנו מה הם רוצים ועכשיו אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות בבית", הוא הוסיף.

לפני המשחק האבטחה תוגברה סביב אצטדיון מטרופוליטנו בעקבות איום בהתקפות של ארגון דאעש, כאשר מאות שוטרים הוצבו בתוך האצטדיון ומחוצה לו.

מרקו רויס שחקן בורוסיה דורטמונד עם אנטואן גריזמן מאתלטיקו מדריד
בסוף גם דורטמונד חייכה בזכות השער המצמק ולמרות ההפסד | רויטרס

המספרים

* * אתלטיקו מדריד עברה שלב באירופה ב-10 הפעמים האחרונות בהן ניצחה את המשחק הראשון בבית. המקרה האחרון בו הודחה: הפסד 2:0 לאופי כרתים היוונית בסיבוב השני של גביע אופ"א ב-1993, אחרי ניצחון ביתי 0:1.

*

* אתלטיקו כבשה כבר 21 שערים העונה בליגת האלופות, בתשעה משחקים. רק ב-2013/14 היא כבשה יותר, ואז הגיעה עד לגמר (26 שערים ב-13 משחקים).

*

*

* אתלטיקו נותרה ללא הפסד ביתי בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות בעידן דייגו סימאונה. יש לה 11 ניצחונות ושש תוצאות תיקו ב-17 משחקים, במהלכם ספגה רק חמישה שערים.

*

*

* זו הייתה הפעם השביעית בהיסטוריה שאתלטיקו כבשה שער בחמש הדקות הראשונות במסגרת ליגת האלופות. בכל המקרים זה היה בבית: שישה ניצחונות ותיקו בודד (מול פורטו ב-2009).

*

*

* סבסטיאן האלר כבש את שערו ה-12 בליגת האלופות, והוא נזקק ל-13 הופעות בלבד. רק ארלינג הולאנד עשה את זה במספר משחקים מועט יותר (10).

*

*

* * מאטס הומלס רשם את הופעתו ה-500 במדי בורוסיה דורטמונד. הוא השני שמגיע לציון הדרך הזה אחרי מיכאל צורק (572 משחקים) שהיה המנהל הספורטיבי של המועדון עד לפני שנתיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי