פולקרוג: "המטרה היא להעפיל לגמר, יהיה מטופש לומר כל דבר אחר"

play
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים העפלה לחצי גמר הצ'מפיונס | רויטרס
שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים העפלה לחצי גמר הצ'מפיונס 00:09

דורטמונד חוגגת את חזרתה לחצי הגמר אחרי 11 שנה ובתום המשחק "הכי פסיכי אי פעם", פולקרוג כבר מפנטז על וומבלי ובראנדט נזכר במפגשים עם פ.ס.ז' בשלב הבתים. אתלטיקו מדריד ספגה "מכה", גם אם הבטיחה את השתתפותה באליפות העולם למועדונים

(גודל טקסט)

אומנם גולת הכותרת של הערב בליגת האלופות היה המהפך הגדול של פריז סן ז'רמן בברצלונה, אבל משחק סוער לא פחות היה בגרמניה, שבסיומו בורוסיה דורטמונד ניצחה 2:4 את אתלטיקו מדריד ועלתה לחצי הגמר (שם תשחק מול פ.ס.ז'). הגרמנים עלו למשחק בפיגור 2:1, הצליחו למחוק את הפיגור ולכבוש שני שערים במחצית הראשונה, במחצית השנייה הספרדים הגיבו היטב והשוו ל-2:2 שמעלה אותם לשלב הבא – אבל פולקרוג (71) וזאביצר (74) סגרו עניין עם צמד תוך שלוש דקות שהכריע.

מרסל זאביצר שחקן בורוסיה דורטמונד
איזה ווינר. זאביצר | רויטרס
שחקני אתלטיקו מדריד מאוכזבים אחרי ההדחה מליגת האלופות
| רויטרס

בעקבות הניצחון של דורטמונד (וההפסד של ברצלונה) נקבע כי גם בורוסיה וגם אתלטיקו העפילו לאליפות העולם לקבוצות ב-2025, כשברצלונה נותרה בחוץ (ואיבדה הכנסות של 50 מיליון יורו). על פי שיטת הניקוד, בארסה הייתה צריכה להעפיל שלב אחד יותר מאתלטיקו כדי לעלות.

דורטמונד עלתה לחצי הגמר לראשונה מאז 2013, והערב המחישה כמה היא מאוזנת, כאשר השחקנים ה-10 וה-11 שלה כבשו העונה בליגת האלופות (רק סיטי לפניה, כש-12 שחקנים שלה כבשו במפעל העונה). "זה היה המשחק הכי משוגע, מטורף, פסיכי, מפחיד, מהנה – אי פעם, בהיסטוריה, של אי פעם", נכתב בחשבון הרשמי של בורוסיה הצוהלת.

החלוץ ניקלאס פולקרוג, שבדקה ה-71 התרומם נהדר להרמה של זאביצר, נגח את ה-2:3 וקטע בצורת של תשעה משחקים, לא התבייש להצהיר בסיום: "המטרה היא להעפיל לגמר בוומבלי, זה יהיה מטופש לומר כל דבר אחר. אנחנו מצפים כבר למשחק הראשון בעוד שבועיים. המאמן והשחקנים תומכים בי ואני שחקן שהבקעתי שער חשוב מאוד, בתקווה שזה ישפיע גם על המשחקים הבאים".

כוכב הניצחון היה זאביצר שבישל פעמיים וכבש את ה-2:4 שהעלה את הצהובים-שחורים סופית לחצי הגמר: "זה היה משחק מדהים של כולם וקשה להסביר את האווירה שהייתה באצטדיון, לשחק מול 80,000 צופים זה כל מה שאתה חולם עליו מגיל קטן וכשאתה חלק מחוויה כזו אתה לא מפסיק לרוץ. האמנו בעצמנו ואני מאושר שאנחנו בחצי הגמר".

יוליאן בראנדט, שנבחר לשחקן המצטיין על ידי אופ"א על אף שבעמדת הראיונות אמר ש"זאביצר הוא השחקן המצטיין שלי הערב", לא שכח שבשלב הבתים דורטמונד פגשה פעמיים את פ.ס.ז' ולא הצליחה לנצח: "נלמד מהמשחקים האלה. בבפריז היינו מאוד רעים, אבל אנחנו שואפים לנצח".

"הכי משוגע, אי פעם"

הגרמנים חוגגים

דורטמונד עוקצת עם ציוץ בספרדית?

ובסיום כולם בוכים. קראגר: "זה מה שליגת האלופות עושה לך"

מנגד, קוקה הודה שזה כואב: "היה משחק עם נדנדות, ואתה חייב ךנצל את ההזדמנויות שלך. ברור שזו מכה עבורנו, כי עשינו מאמץ עצום בכל המפגש. עשינו קמפיין נהדר בליגת האלופות, אבל זה כואב. אנחנו כועסים כי רצינו לעבור. זה כדורגל וזה יכול להיות אכזרי. אנחנו צריכים להרים את הראש ובעיקר להודות לאוהדים שלנו, שנסעו איתנו… זה לילה קשה מאוד כי הקבוצה הראתה יכולת תגובה, אבל השערים שלהם כאבו מאוד – העובדה שהם השיגו אותם כל כך מהר אחד אחרי השני".

דייגו סימאונה אמר ש"אני בסדר, כי הקבוצה עשתה את המיטב עד השנייה האחרונה במשחק שהלך הפוך ממה שתכננו. וזה בלי להזכיר שבבית היו לנו הזדמנויות להגדיל את הפער מהם. הגבנו טוב כשהשווינו ל-2:2, אבל הם ניצלו הזדמנויות וניצחו, מגיעות להם ברכות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי