"מסובך שאישה צריכה להחליט ב-VAR": סערה סקסיסטית בברזיל

play
רמון דיאס, מאמן ואסקו דה גאמה | GettyImages, Buda Mendes
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.4 02:46

זעם על האמירה ה"אומללה" של מאמן ואסקו דה גאמה רמון דיאס: "האווירה בכדורגל רעילה לנשים". דיאס והמועדון התנצלו

(גודל טקסט)

האמירה השוביניסטית של מאמן ואסקו דה גאמה, רמון דיאס הארגנטינאי, עוררה הדים בתקשורת הברזילאית הרבה יותר מהפסדה של הקבוצה מריו דה ז'ניירו לרד בול ברגנטינו הלילה (בין רביעי לחמישי). בזמן שניתח את המשחק שנגמר 2:1 לרעתו, דיאס ביקר את השיפוט במשחק הקודם של ואסקו, אותו היא בכלל ניצחה, ואמר: "על השופטים אנחנו לא יכולים לדבר הרבה כי יש את ה-VAR, ועצם זה שאת ההחלטות ב-VAR צריכה לקבל אישה, זה נראה לי מסובך, כי כדורגל הוא כל כך דינמי".

באופן טבעי ומתבקש, הערת המאמן של ואסקו התקבלה בדחייה ובביקורת כלפיו, הן מצד אוהדים והן מצד העיתונאים. "יותר גרוע מהאמירה המגעילה של רמון דיאס, זה שהיא חושפת עד כמה האווירה בכדורגל עדיין מיזוגנית ורעילה עבור נשים", צייץ איש התקשורת דניאל קאיסר. הכתב ז'ילמר פריירה גינה גם הוא: "הערה סקסיסטית אומללה".

הפרשן לוקאס פדרוסה כתב ברשת: "זו הצהרה סקסיסטית, טעות ברורה ורצינית. את רוב המשחקים בברזיל שופטים גברים, רובם לא טובים, שעושים המון טעויות כל הזמן".

מאמן ואסקו דה גאמה רמון דיאס
אמירה מקוממת. רמון דיאס | אימג'בנק GettyImages, MB Media

דיאס הבין מהר שדבריו היו לא במקום, בלשון המעטה, והתייצב שוב מול המיקרופונים כדי להתנצל: "אם משהו בדבריי התפרש לא נכון, אני מבקש סליחה. מה שניסיתי לומר זה שאדם אחד לא יכול לקבל החלטות כה חשובות בכדורגל. לא התכוונתי שדברים יתפרשו אחרת".

גם ואסקו דה גאמה פרסמה הודעה בנושא: "אנו מתחרטים על דבריו של המאמן רמון דיאס ומזכירים את המחויבות שלנו לחיזוקים האמצעים וההנחיות החינוכיות הנדרשות בהתאם לערכים והעקרונות של המועדון. אנו מתנצלים, וכך גם המאמן שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי