"התעללו בי מינית כשהייתי בן 13, רק חיכיתי ללכת לישון בסוף כל יום"

כדורגלן העבר פטריס אברה | GettyImages, Tim P. Whitby

כוכב מנצ'סטר יונייטד לשעבר חושף לראשונה פרטים על הטראומה שעבר כילד: "המורה שהתעלל בי לקח ממני את האמון שלי. בגלל זה היה לי קושי עם כמה מנג'רים, לא הצלחתי לסמוך על אף אחד. אם אתה ילד שקורא את זה, אתה חייב לדבר, אל תחזיק בתוכך את הבושה"

(גודל טקסט)

פטריס אברה, אחד המגנים המוערכים והבולטים ביותר בכדורגל האירופי בשני העשורים האחרונים, החליט לחשוף לראשונה פרטים על ההתעללות המינית ממנה סבל כשהיה בן 13 בלבד, זאת לאחר שסיפר על הטראומה שחווה בספרו שפורסם ב-2021.

"אני לא קורבן. אני קורא לעצמי ניצול", פתח אברה את דבריו בראיון שערך לרדיו "BBC 5 LIVE", והתייחס למורה שהתעלל בו כשהיה ילד: "הוא לקח ממני את הרגישות שלי, את האמון שלי. בגלל זה היה לי קושי בהתחלה עם כמה מנג'רים כי לא הצלחתי לסמוך על אף אחד", אמר. לדברי הצרפתי, בעת ששיחק במונאקו כשהיה בן 24, המשטרה המקומית פנתה אליו והודיעה לו שהמורה המתעלל עמד בפני האשמות של התעללות, אך התכחש למעשים ולא הורשע.

שרד בילדות וכיכב במנצ'סטר יונייטד. פטריס אברה | רויטרס

שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר המשיך לתאר: "החלק הקשה של כל הסיפור היה כשהייתי צריך לבשר על כך לאמא שלי. לנסוע לפריז, לעמוד מולה ולהגיד 'אמא, יש לי משהו חשוב להגיד לך'. זו הסיבה שלהגן על ילדיך זה דבר הרבה יותר חשוב מעוד זכייה בליגת האלופות או באליפות הפרמיירליג", אמר.

אברה, שערך 379 הופעות במדי מנצ'סטר יונייטד בין 2005 ל-2014 במהלכן זכה בחמישה תארי פרמיירליג ופעם אחת בליגת האלופות, פירט בספרו על החוויה הקשה שנאלץ לעבור כילד: "היו לי פרפרים בבטן כשהייתי אמור ללכת לישון בסוף כל יום לימודים, רק כדי ללכת מהבית של המורה", תיאר באופן לא פשוט.

הצרפתי המשיך: "אחרי כמה חודשים אמרתי לאמא שלי שאני לא רוצה להישאר איתו יותר, בלי לתת לה שום סיבה. עד שעזבתי אותו, למתעלל שלי כבר נמאס מהמצב. אם אתה ילד שקורא את זה, אתה חייב לדבר. אל תחזיק בתוכך את הבושה, כי אין כאן שום בושה. תתמודד עם הסיוט שלך על ידי דיבור עליו", סיכם אברה והעביר מסר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי