בפעם השלישית ברציפות, הפעם בלי ישראלי: סלטיק זכתה באליפות

play
אדם אידה, שחקן סלטיק | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.5 05:04

הירוקים מחצו בחוץ 0:5 את קילמרנוק והבטיחו את התואר מחזור אחד לסיום בסקוטלנד. זו האליפות ה-54 בתולדות הירוקים, שבזכייה הבאה ישתוו לשיאנית והיריבה המושבעת ריינג'רס

קבוצות: סלטיק ריינג'רס
(גודל טקסט)

סלטיק הבטיחה הערב (רביעי) את האליפות השלישית שלה ברציפות ועשתה זאת בסטייל, כאשר מחצה בחוץ 0:5 את קילמרנוק – משחק שלמעשה הוכרע תוך דקות ספורות, כי הירוקים הסתערו על יריבתם והבטיחו את הניצחון בשלב דיי מוקדם.

סלטיק הייתה זקוקה לנקודה אחת בלבד כדי לזכות באליפות ה-12 שלה ב-13 השנים האחרונות ומצאה את עצמה ביתרון כפול כבר אחרי 12 דקות של התמודדות: אדם אידה ודאיזן מאדה כבשות בדקות 5 ו-12 בהתאמה וג'יימס פורסט קבע 0:3 מהדהד בדקה ה-35. מאט אוריילי השלים צמד עם שערים בדקות 52 ו-71, קבע 0:5 וכך הסתיים המשחק שבסיומו סלטיק ומאמנה ברנדן רוג'רס חגגו אליפות שלישית יחד וראשונה מאז שחזר בקיץ לקדנציה נוספת. זו גם האליפות ה-54 בתולדות המועדון – רק אחת פחות מהשיאנית ריינג'רס.

אדם אידה, שחקן סלטיק
האליפות ה-54 בתולדות סלטיק | אימג'בנק GettyImages

נזכיר כי ליאל עבדה החל את העונה בסלטיק ובחודש מרץ נמכר לשארלוט FC האמריקאית בעקבות האלימות שחווה מאוהדי הקבוצה בעקבות ה-7.10 וההזדהות העמוקה של ארגון האולטראס של הקבוצה עם הפלסטינים. זו למעשה אליפות ראשונה של סלטיק ללא שחקן ישראלי בסגל אחרי למעלה מעשור, במהלכו שיחקו בקבוצה בין היתר בירם כיאל, רמי גרשון, חאתם עבד אלחמיד וכמובן ניר ביטון וליאל עבדה.

סלטיק תארח בשבת את סנט מירן במחזור סיום העונה ובו היא צפויה לחגוג עם אוהדיה את הזכייה באליפות. בשבת הבאה (25 במאי) תתמודד מול היריבה המושבעת ריינג'רס בגמר הגביע.

עוד באותו נושא: סלטיק, ריינג'רס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי