חאמס רודריגס מזכיר נשכחות: "יכול לעזור לכל קבוצה בעולם"

play
חאמס רודריגס, שחקן נבחרת קולומביה | רויטרס
ההצגה של חאמס רודריגס: קולומביה מחצה את פנמה 0:5. צפו בתקציר 04:42

הקולומביאני כבש ובישל פעמיים ב-0:5 על פנמה בדרך לחצי גמר הקופה אמריקה, נבחר למצטיין בכל ארבעת המשחקים וזוכה לשבחים. מנגד, אקס מכבי תל אביב הזיל דמעה אחרי שגרם לפנדל, ספג בצ'יפ והוציא חמישה כדורים מהרשת

(גודל טקסט)

חאמס רודריגס אולי נפלט מהכדורגל האירופי, אבל בקופה אמריקה 2024 הוא סותם לא מעט פיות ומזכיר נשכחות. הלילה (בין שבת לראשון) הכוכב סיפק עוד תצוגת ענק והוביל את קולומביה ל-0:5 מהדהד על פנמה בדרך לחצי גמר המפעל, שם תתמודד עם אורוגוואי החזקה.

חאמס, שבסוף השבוע יחגוג את יום הולדתו ה-33, עשה את פריצת הדרך הגדולה בקריירה במונדיאל 2014 – טורניר בו סיים כמלך השערים ובזכות היכולת נרכש על ידי ריאל מדריד בעסקת ענק. עשור אחרי, הוא המצטיין של קופה אמריקה 2024. הלילה רודירגס כבש, בישל פעמיים והפך לשחקן השלישי שמעורב בשלושה גולים במחצית הראשונה במסגרת הקופה אמריקה. בכלל, לאורך הטורניר לזכותו שער אחד וחמישה בישולים והוא נבחר לאיש המשחק בפעם הרביעית בארבעה משחקים של קולומביה בתחרות בארה"ב.

כל השערים והתקצירים מהיורו: להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

שחקן נבחרת קולומביה חאמס רודריגס
4 מ-4. חאמס רודריגס | אימג'בנק GettyImages

רודריגס כאמור כבר לא בכדורגל האירופי, כי אחרי שנים לא פשוטות בריאל מדריד, באיירן מינכן ואברטון, שנה בקטאר ועוד קדנציה לא מוצלחת באירופה במדי אולימפיאקוס, ביולי שעבר חתם בסאו פאולו הברזילאית. גם שם הוא מתנדנד בין ההרכב לספסל, אבל כשהוא לובש את מדי הנבחרת, מתגלה אותו חאמס רודריגס שכולם מכירים, זוכרים ואוהבים.

"חאמס רודריגס הוא כוכב", אמרה מליסה אורטיס, שחקנית נבחרת קולומביה בעברה, "לא רק בהתקפה הוא מצטיין, גם מבחינה הגנתית. אפשר לראות איזה קשה הוא עובד, הוא שולט בקצב ונותן את הטון. זו גם הסיבה שקולומביה לא הורידה את הרגל מהגז עד השנייה האחרונה במשחק. חאמס רודריגס הוא הלב של נבחרת קולומביה".

ווס מורגן, בלם העבר האנגלי שמשמש פרשן ברשת "FOX", הוסיף: "אני חושב שאין הרבה קבוצות בעולם שלא ייקחו אותו היום לאור מה שהוא עושה בטורניר. הייתה לו הזדמנות בפרמיירליג והוא לא הצליח וזה נכון שבשנים האחרונות הוא נודד הרבה, אבל בטורניר הזה הוא פשוט פנטסטי ואני בטוח שהוא יוכל לעזור לכל קבוצה בעולם".

אורלנדו מוסקרה, שוער נבחרת פנמה
הזיל דמעה וזכה למילים חמות. מוסקרה | אימג'בנק GettyImages

בשער של נבחרת פנמה עמד אורלנדו מוסקרה, שבניגוד לרודריגס הלילה הציג משחק פחות טוב והוציא חמישה כדורים מהרשת. הוא גרם לפנדל שיכול היה להימנע ממנו, לואיס דיאס הקפיץ מעליו וגם ריצ'רד ריוס הכניע אותו בבעיטה חדה מחוץ לרחבה לפינה הרחוקה.

אקס מכבי תל אביב, ששוחרר מהאלופה ושב לקבוצה שממנה הושאל, דמע בסיום, אך זכה ללא מעט מילים חמות ולשבחים על יכולתו לאורך הטורניר – אחרי הכל, פנמה העפילה משלב הבתים בזכות ניצחון מפתיע על ארצות הברית ובהחלט עשתה את שלה בתחרות.

מוסקרה אמר אחרי המשחק: "פגשנו את אחת הנבחרות הכי חזקות בטורניר והיא שיחקה מצוין, עשתה דברים נפלאים והשיגה ניצחון גדול. גם אנחנו עשינו בטורניר הזה דברים יפים ואנחנו נמשיך לעבוד קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי