לראשונה אחרי 23 שנה: קולומביה בגמר הקופה אמריקה

play
שבר את השיא של מסי. חאמס חוגג עם דיאס | אימג'בנק GettyImages, Robin Alam/ISI Photos
בדרך למפגש עם מסי: קולומביה ניצחה את אורוגוואי 03:20

חאמס רודריגס שבר את שיא הבישולים של מסי, לרמה כבש (39) והקפטרוס החזיקו מעמד ב-10 שחקנים בדרך ל-0:1 קשוח על אורוגוואי. רצף המשחקים ההיסטורי ללא הפסד ייקטע בגמר מול ארגנטינה?

(גודל טקסט)

קולומביה וחאמס רודריגס חיכו לזה 23 שנה, וביום ראשון בלילה הפנטזיה עשויה להתגשם. הקפטרוס עלו הבוקר (חמישי) לגמר הקופה אמריקה לראשונה מאז הזכייה ההיסטורית ב-2001, אחרי שהשיגו ניצחון 0:1 קשוח על אורוגוואי. עם רצף היסטורי של 28 משחקים ללא הפסד שנמשך מאז פברואר 2022, קולומביה תתייצב לגמר מול ארגנטינה – האחרונה שגברה עליה – בניסיון להפתיע ולזכות בגביע היבשתי בפעם השנייה בתולדותיה.

זה היה ניצחון שהושג בשיניים, עם המון אופי. מרסלו ביילסה שינה מערך וערך מספר חילופים בהרכב שהצליחו להפתיע את הקפטרוס, והשליטה במשחק במשך רוב הדקות הייתה אצל אורוגוואי. לצערם של הסלסטה, דרווין נונייס פספס מספר הזדמנויות במחצית הראשונה, ובדקה ה-30 הגיע העונש: חאמס רודריגס הנפלא הגביה כדור קרן מדוד, וג'פרסון לרמה נגח חזק לרשת כדי להעלות את קולומביה ליתרון. עבור רודריגס היה זה בישול שישי בטורניר, שיא כל הזמנים ואחד מעל השיא בו החזיק ליאו מסי מ-2021.

שחקני נבחרת קולומביה חוגגים העפלה לגמר הקופה אמריקה
רצף אדיר, הישג מרשים. קולומביה חוגגת | אימג'בנק GettyImages, Robin Alam/ISI
שחקני נבחרת קולומביה לואיס דיאס, חואמס רודריגס חוגגים
שבר את השיא של מסי. חאמס חוגג עם דיאס | אימג'בנק GettyImages, Robin Alam/ISI Photos
לואיס סוארס, נבחרת אורוגוואי, מתעמת עם שחקני נבחרת קולומביה
מהומת אלוהים בסיום. סוארס מתעמת עם שחקני קולומביה | אימג'בנק GettyImages, Jared C. Tilto

רגע לפני ההפסקה, מהלך פזיז איים לשנות את המשחק כאשר דניאל מוניוס איבד את קור הרוח, שלח מרפק לחזה של מנואל אוגרטה וספג צהוב שני, אבל הקולומביאנים החזיקו מעמד ב-10 שחקנים במשך מחצית שלמה, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של אורוגוואי. לואיס סוארס, שנכנס כמחליף, כמעט כבש את שער השוויון בדקה ה-71, אבל הבעיטה שלו נעצרה בקורה.

הקולומביאנים כאמור מעפילים לגמר בפעם השלישית בלבד בתולדותיהם, ויקוו להניף את הגביע בפעם השנייה. אורוגוואי, ששחקניה היו מעורבים בסיום בתקרית חריגה כאשר נקלעו לעימות פיזי עם אוהדי ושחקני קולומביה, תתמודד בשבת מול קנדה על המקום השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי