שחקני אורוגוואי התעמתו עם אוהדים ביציע: "זה אסון"

play
לואיס סוארס, נבחרת אורוגוואי, מתעמת עם אוהדי קולומביה | GettyImages, Robin Alam/ISI Photos
בדרך למפגש עם מסי: קולומביה ניצחה את אורוגוואי 03:20

מהומה בסיום חצי הגמר: נונייס, סוארס ואחרים עלו ליציע בו לטענתם "אוהדים שיכורים" של קולומביה הטרידו את משפחותיהם. חימנס: "אף שוטר לא עזר, היינו צריכים לפעול בעצמנו"

(גודל טקסט)

מהומה גדולה בסיום משחק חצי גמר הקופה אמריקה. מיד עם שריקת הסיום לניצחון 0:1 של קולומביה על אורוגוואי, העניינים באצטדיון בשארלוט יצאו משליטה והחלו עימותים בין אוהדי קולומביה לשחקני אורוגוואי. בשיאו של העימות, נראה דרווין נונייס, שסבל ממשחק חלש, הירבה להחמיץ והיה מתוסכל מאוד בסיום, עולה ליציע בעצמו ומכה אוהד של קולומביה שהקניט וקילל אותו.

גם לואיס סוארס ורונלד אראוחו היו חלק מהעימות, שגרם לכוחות האבטחה והמשטרה להיכנס ליציע ולפזר את המהומה בעצמם. לשוטרים לקחו למעלה מ-10 דקות להרחיק את שחקני אורוגוואי מהיציע של אוהדי קולומביה, ובסופו של הערב למעלה מ-100 חברי משלחת של אורוגוואי, כולל שחקנים ואנשי צוות, נאלצו להישאר זמן רב באצטדיון מחשש שאוהדי קולומביה יפגעו בהם. רק לאחר שכל אוהדי קולומביה פונו מהיציעים, האורוגוואים קיבלו אור ירוק לעזוב אף הם את המגרש.

שחקן אורוגוואי חוסה מריה חימנס, שאף הוא עלה ליציע להתעמת עם האוהדים, הסביר שבסמוך לאותם אוהדים ישבו בני משפחותיהם של השחקנים, שהותקפו בקללות ובאלימות לאורך המשחק. לדבריו, "אוהדים שיכורים וחוליגנים ניסו לאיים על המשפחות שלנו, על הנשים, על תינוקות קטנטנים. אף שוטר לא היה שם כדי לעזור לנו, זה היה פשוט אסון…היינו חייבים לעלות ליציע כדי להגן על המשפחות שלנו".

גם על כר הדשא התפתחו עימותים, שבמרכזם עמד לואיס סוארס. החלוץ הוותיק, שכמעט כבש שער שוויון בדקה ה-71, התקוטט עם שחקני קולומביה על כר הדשא, והתקרב אל חלקם בצורה מאיימת עד שנהדף על ידי חבריו לנבחרת. את חאמס רודריגס, כוכב קולומביה, הוא דווקא בירך וחיבק.

המתיחות בסיום המשחק הייתה המשך ישיר לאירועים על כר הדשא, אחרי 90 דקות עצבניות ומתוחות. במהלך המשחק הורחק דניאל מוניוס אחרי פגיעה מכוונת בצלעות של מנואל אוגרטה, אולם קולומביה החזיקה מעמד בלעדיו ועלתה לגמר בו תפגוש ביום ראשון את ארגנטינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי