בעקבות הגזענות נגד אמבפה: המהלך החריג של הצרפתים

play
נבחרת צרפת חזרה מקטאר, קיליאן אמבפה יורד מהמטוס | רויטרס
ואז הגיע לאוטרו: צפו בארגנטינה מנצחת את קולומביה 0:1 וזוכה בקופה אמריק 05:54

אלופת הקופה אמריקה חגגה את הזכייה בשיר מעורר מחלוקת, בתגובה ההתאחדות הצרפתית החליטה לתבוע את ההתאחדות הארגנטינאית

(גודל טקסט)

שחקני נבחרת ארגנטינה "נתפסו על חם" כשהם שרים שיר גזעני נגד קיליאן אמבפה ושחקני נבחרת צרפת, בזמן שחגגו את הזכייה בקופה אמריקה באוטובוס הקבוצתי. השיר התפרסם והתקבל בגינויים חריפים מעט לפני מונדיאל 2022, אחרי שאוהדים ארגנטינאים השמיעו אותו בשידור חי לטלוויזיה.

מילות השיר:

"הקשיבו, הפיצו את הבשורה הם משחקים בצרפת, אבל כולם מאנגולה כולם 'מנשנשים' טרנסקסואלים כמו אמבפה הגיי אמא שלהם מניגריה, אבא מקמרון אבל בדרכון כתוב להם: 'אזרחות – צרפתית'".

אנסו פרננדס עלה לשידור חי בחשבון האינסטגרם שלו במהלך החגיגות באוטובוס, ומיהר לסגור את השידור ברגע שהוא וחבריו החלו לשיר את השיר המדובר. אפילו ניתן לשמוע את אחד השחקנים לידו קורא לו לעצור את השידור החי, מתוך הבנה שתיעוד להתבטאויות כאלו יעורר מחלוקת ולא כדאי שיהיה לו זכר ברשתות, אבל בכל זאת נשמעו המילים הראשונות בשיר (החלק הלא גזעני) לפני שהסרטון נחתך. פרננדס מחק את ההקלטה מהאינסטגרם.

ההתאחדות הצרפתית פרסמה הודעה רשמית שבה היא מגנה בחריפות את אותו שיר "מסית וגזעני" והודיעה כי הגישה תלונה לפיפ"א ובמקביל פנתה לראשי ההתאחדות הארגנטינאית. כעת הודיעה ההתאחדות שהיא גם תובעת את ההתאחדות הארגנטינאית בעקבות השיר הגזעני ששרו אוהדים וגם שחקנים של אלופת העולם.

כזכור, שחקני נבחרת ארגנטינה, בראשם השוער אמיליאנו מרטינס שהוביל את השירה, ספגו ביקורת קשה בצרפת בפרט וברחבי העולם בכלל אחרי שהקניטו במהלך חגיגות הזכייה במונדיאל עם שיר שהקדיש "דקת דומייה לזכר אמבפה המת".

עוד באותו נושא: אנסו פרננדס, קיליאן אמבפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי