"סקאלוני מזכיר לי את פפ. הוא המאמן הכי טוב בעולם"

play
ליונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה | GettyImages, JUAN MABROMATA/AFP
ואז הגיע לאוטרו: צפו בארגנטינה מנצחת את קולומביה 0:1 וזוכה בקופה אמריק 05:54

מאמן נבחרת ארגנטינה זכה למחמאות אדירות מחאבייר אירורטה, שאימן אותו בימי הזוהר של דפורטיבו לה קורוניה והמליץ: "יתאים בצורה מושלמת לריאל מדריד"

(גודל טקסט)

ליונל סקאלוני שינה את נבחרת ארגנטינה מן הקצה אל הקצה. אחרי עשרות שנים שחונות של האלביסלסטה, כדורגלן העבר קיבל את תפקיד המאמן הראשי, שבר את הבצורת עם זכייה בקופה אמריקה, הוביל את ארגנטינה להניף את הגביע העולמי בקטאר ובבוקר יום שני חגג שוב עם התואר היבשתי. מבחינת המנטור שלו חאבייר אירורטה, שאימן אותו בעבר בדפורטיבו לה קורוניה, הוא כבר "המאמן הכי טוב בעולם".

"הוא שיחק אצלי, אני מכיר אותו היטב ואני חושב שהוא הכי טוב בעולם היום – הוא הוכיח את זה", אמר אירורטה בריאיון ברדיו. "הוא אדם עם כושר אבחנה, גם כשחקן הוא ידע לראות הכול ושם לב לכל דבר. הוא הקדים את זמנו ועזר לי מאוד אז. הוא אדם חכם, טוב מאוד ומבין ורואה היטב כדורגל. אני חושב שהוא יגרום עוד הרבה אושר לנבחרת ארגנטינה".

אירורטה בן ה-76 הוביל את "סופר-דפור" לזכייה באליפות היסטורית ב-2000, השיג גם גביע והגיע עד לחצי גמר ליגת האלופות ב-2003/04, כאשר סקאלוני הובא על ידו ב-1998 ונשאר עד 2006. "הוא מזכיר לי את פפ גווארדיולה", הוסיף אירורטה. "הדרך בה הם משחקים מאחדת אותם. הם מאוד בהירים, תמיד בגישה הנכונה למשחק".

חאבייר אירורטה
מנדילבר יסגור את המעגל עבורו. חאבייר אירורטה | אימג'בנק GettyImages, Justin Setterfield

לגבי העתיד, הציע אירורטה: "לטעמי, סקאלוני יכול להתאים בצורה מושלמת לריאל מדריד. יש להם סגל נהדר ואם הוא יעמוד בראש, שום דבר לא יכול להשתבש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי