באיירן מינכן שברה את שיא כל הזמנים, גם קיין עשה היסטוריה

הבווארים הפכו לראשונים אי פעם שכובשים תשיעייה בליגת האלופות, כוכבם הפך לגדול הכובשים האנגלים במפעל האירופי הבכיר. כל המספרים

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

רגעים היסטוריים נרשמו הערב (שלישי) בליגת האלופות, כשבאיירן מינכן מחצה את דינמו זאגרב עם 2:9 עצום, והפכה לקבוצה הראשונה אי פעם שכובשת תשיעייה באותו משחק במפעל האירופי הבכיר. אם כוללים גם את המוקדמות, הרי שהשיא שייך ל-HJK, שניצחה את בנגור סיטי 0:10 ב-2011. זו כמובן הפעם הראשונה שהבווארים מגיעים לשמונה שערים באירופה מאז אותו 2:8 בלתי נשכח על ברצלונה.

זה היה גם הערב של הארי קיין. הכוכב הבלתי מעורער עקף את ויין רוני והפך לגדול הכובשים האנגלים בליגת האלופות בכל הזמנים, לאחר שהתחיל את הערב הזה עם 29 כיבושים במפעל האירופי הבכיר. בדקה ה-19 מול דינמו זאגרב דייק מהנקודה הלבנה והשתווה לוויין רוני, ובדקה ה-58 השלים צמד כדי לעקוף אותו עם שערו ה-31 בצ'פמיונס. בדקות 73 ו-78 שוב מצא את הרשת מהנקודה הלבנה והשלים רביעייה, אחרי שחגג שלושער מול קיל לפני שלושה ימים במסגרת הבונדסליגה.

קיין – השחקן האנגלי הראשון אי פעם שכובש שלושער בליגת האלופות שלא עם קבוצה אנגלית, והאנגלי הראשון שמרשית רביעייה בליגת האלופות מאז אלן סמית' ב-1991 – סופר כעת 53 שערים ב-50 הופעות כשחקן באיירן מינכן בכל המסגרות.

הסופרסטאר הפך לשחקן הראשון אי פעם שכובש שלושה פנדלים במשחק אחד בליגת האלופות. אגב, באיירן קיבלה הערב את הפנדל ה-60 שלה במפעל האירופי הבכיר – שיא כל הזמנים, שהיה שייך לפני הערב לריאל מדריד.

הארי קיין באיירן מינכן
מלך השערים האנגלי אי פעם בליגתך האלופות. קיין | GettyImages

"זה היה משחק מדהים", סיכם קיין. "המחצית הראשונה היתה טובה מאוד, ניצלנו את המצבים שלנו. בתחילת המחצית השנייה קצת פישלנו וצריך ללמוד מזה, אבל התגובה לאחר מכן היתה טובה מאוד. זה נהדר לכבוש כל כך הרבה".

במחצית החליף וינסנט קומפני את מנואל נוייר שסבל מפציעה קלה, אך הבהיר: "זה רק משנה זהירות, לא רצינו לקחת איתו סיכונים". על המשחק עצמו והשחקנים שנותרו מחוץ להרכב בחלק מפתיחת העונה, ביניהם לאון גורצקה, אמר המאמן: "הצגנו אופי טוב. כשהקבוצה מנצחת, אין מפסידים – כל השחקנים רוצים לשחק ויש תחרות גדולה, אבל אני יכול לבחור רק 11 שחקנים. אני מעדיף שלא לדבר על שחקנים ספציפיים אלא על הקבוצה גדולה".

שחקן נוסף שעשה היסטוריה בשורות הבווארים הוא תומאס מולר, שעלה מהספסל ורשם את הופעתו ה-152 בליגת האלופות – הכי הרבה לשחקן כלשהו בקבוצה אחת במפעל האירופי הבכיר.

מלכי השערים האנגלים בליגת האלופות

* 1. הארי קיין – 32

* 2. ויין רוני – 30

* 3. ראחים סטרלינג – 27

* 4. פול סקולס – 24

* 5. פרנק למפארד – 23

* 6. סטיבן ג'רארד – 21

* 7. אנדי קול – 18

* 8. דייויד בקהאם – 16

* 9. תיאו וולקוט – 15

* 10. פיל פודן – 15

עוד באותו נושא: באיירן מינכן, הארי קיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי