ספרד חגגה ב-0:3 על סרביה, 0:0 מאכזב לפורטוגל בסקוטלנד

play
אלברו מוראטה, חלוץ נבחרת ספרד | רויטרס
צפו: חגיגת שערים בליגת האומות – כל שערי הערב, 15 באוקטובר 04:04

לאפורט כבש ראשון, מוראטה כיפר על החמצת פנדל עם שער יפה ובאנה הצטרף לחגיגה בכדור חופשי. רצף הכיבושים של כריסטיאנו רונאלדו נקטע בהופעתו ה-200 בהרכב

(גודל טקסט)

מחזור המשחקים הרביעי והאחרון בחלון הנוכחי של ליגת האומות הגיע הערב (שלישי) לסיומו, שוב עם נבחרות פורטוגל וספרד במוקד. כריסטיאנו רונאלדו פתח בפעם ה-200 בהרכב הסלסאו, אבל לצערו הרצף שלו נקטע ונבחרתו מעדה ב-0:0 בסקוטלנד. לעומתם, אלופת אירופה ספרד שאיבדה נקודות בביקור שלה בסרביה בפתיחת הקמפיין, הפעם חגגה על היריבה עם 0:3 משכנע.

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן נבחרת פורטוגל
לא פשוט לכריסטיאנו רונאלדו בגלאזגו | רויטרס

ליגה א', בית 1

סקוטלנד – פורטוגל 0:0

כריסטיאנו רונאלדו קיווה להמשיך את תקופתו הנהדרת בליגת האומות ולהרעיד את הרשת משחק רביעי ברציפות, אבל דווקא מול הנבחרת החלשה בבית הוא וחבריו התקשו, למרות שליטה מוחלטת לא הצליחו להבקיע ולמזלם שמרו על היתרון בפסגה לאור התיקו במשחק המקביל בין פולין לקרואטיה. עבור כריסטיאנו זה היה המשחק ה-200 בהרכב במדי הנבחרת, אך היא איבדה את המאזן המושלם בקמפיין ליגת האומת הנוכחי דווקא מול הנבחרת שסופרת כבר שמונה משחקים רצופים ללא ניצחון.

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן נבחרת פורטוגל
CR7 ניסה בכל כוחו להמשיך את רצף ההבקעות | אימג'בנק GettyImages

פולין – קרואטיה 3:3

במפגש הקודם בין השתיים, לפני חמישה שבועות, העניק לוקה מודריץ' 0:1 קטן לנבחרתו, שניצחה לפני שלושה ימים גם את סקוטלנד והציבה עצמה בעמדת זינוק טובה להשגת הכרטיס לרבע הגמר. היום הפתיחה הייתה כולה של פולין שעלתה ליתרון מהיר משער של פיוטר ז'ילינסקי, אבל תוך עשרים דקות קרואטיה הפכה ל-1:3 מדהים. פולין, שידעה שרק ניצחון ישאיר אותה בתמונה, עוד הצליחה לחזור מפיגור שני שערים ל-3:3, אבל לא מעבר לזה – לא הצליחה לנצל גם את העובדה שהאורחת סיימה את המשחק בעשרה שחקנים בעקבות החלטה גבולית להרחיק את השוער דומיניק ליבאקוביץ'.

דקה 6: גול! אורבנסקי זיהה את התנועה החכמה של ז'ילינסקי והכניס לו כדור עומק יפהפה, הקשר בעט חכם ומדויק לפינה הרחוקה.

דקה 20: גול! סוסה החזיר את קרואטיה לעניינים עם שער יוצא דופן! הכדור הגיע אל המגן השמאלי אחרי מצב נייח ומהאוויר, מכ-18 מטר, ירה לפינה הרחוקה. שער מדהים!

דקה 24: גול! קרואטיה השלימה מהפך. סוצ'יץ' השלים דאבל-פס עם באטורינה וכבש מקרוב.

דקה 26: גול! כבר 1:3 לקרואטיה! הפעם בטורינה קיבל כדור חכם מול ליבאקוביץ' וגלגל בין הרגליים של השוער לרשת.

דקה 45: גול! הקצב המטורף נמשך והפעם זהו זאלבסקי שצימק ל-3:2 אחרי סדרת טעויות בהגנת האורחת.

דקה 68: גול! פולין חזרה מפיגור שני שערים. לבנדובסקי מסר לשימנסקי, שעל סף הרחבה נותר ללא כיסוי ובעט את ה-3:3.

דקה 77: כרטיס אדום! הדרמה נמשכת. ליבאקוביץ' יצא מהשער ופגע בלבנדובסקי, הורחק וקרואטיה נותרה בעשרה שחקנים.

שוער נבחרת סרביה פרדראג ראיקוביץ' חוגג החמצת פנדל של אלברו מוראטה הספרדי
ראיקוביץ' חוגג פנדל איום ונורא של מוראטה | אימג'בנק GettyImages

ליגה א', בית 4

ספרד – סרביה 0:3

אחרי ה-0:0 מול הסרבים בפתיחת ליגת האומות, התאוששה אלופת אירופה עם 1:4 על שוויץ ו-0:1 על דנמרק, כדי להשתלט על פסגת הבית. היום היא כבר הביסה את סרביה במשחק שנערך תחת גשם שוטף ולא הותירה לאורחת יותר מדי סיכוי להתקרב אליה. הבלם אמריק לאפורט כבש בנגיחה כבר בדקה החמישית, אלברו מוראטה בדקה ה-65 כיפר על החמצת פנדל אומלל שבעט 11 דקות קודם לכן והשער השלישי היה היפה במשחק ושייך לאלכס באנה, שבעט כדור חופשי לחיבורים של פרדראג ראיקוביץ' שלא הצליח להציל את סרביה שלושה ימים אחרי שחגגה ניצחון בכורה בקמפיין עם 0:2 על שוויץ. כל זאת, כידוע, ללא לאמין ימאל הפצוע שחסר לספרד.

דקה 5: גול! אלופת אירופה עלתה ליתרון מהיר. פדרו פורו הרים לרחבה אחרי כדור קרן, לאפורט שנשאר בהתקפה מקרוב הכניע את ראיקוביץ' בנגיחה.

דקה 42: ראיקוביץ' יצא מהרחבה כדי למנוע מספרד להבקיע, אבל הרחיק את הכדור היישר אל קוקורייה שהרים מיד לראשו של מוראטה, השוער הצליח ברגע האחרון להושיט יד ארוכה ולהציל שער.

דקה 54: מוראטה החמיץ פנדל! החלוץ והקפטן ניצב מול ראיקוביץ' לבעיטה מ-11 מטר אחרי עבירה של בירמנצ'ביץ', אבל בעט כדור גרוע מאוד – גבוה מעל השער. הגשם הכבד שיורד עשוי לשמש לו כתירוץ.

דקה 63: מיטרוביץ' היה יכול להשוות, אבל הגיע מאוחר לכדור רוחב ובעט החוצה.

דקה 65: גול! הפעם מוראטה עשה זאת כמו שצריך. רואיס מצא אותו בכדור חכם, החלוץ בעט בנגיעה ולא הותיר לראיקוביץ' שום סיכוי. 0:2 לספרד.

דקה 77: כרטיס אדום וגול! 0:3 לספרד. עכשיו זה נגמר. פבלוביץ' הורחק בכרטיס אדום בהמלצת שופטי המסך, לספרד ניתן כדור חופשי אותו ובאנה שלח לחיבורים של ראיקוביץ'.

אלכס באנה, שחקן נבחרת ספרד
הפעם ספרד לא התקשתה מול סרביה | אימג'בנק GettyImages

שוויץ – דנמרק 2:2

אחרי 0:2 על שוויץ וסרביה בפתיחת ליגת האומות, ספגו הדנים הפסד בכורה בקמפיין – 1:0 לספרד לפני שלושה ימים. היום הם הובילו פעמיים, אבל זה לא הספיק מול דנמרק העיקשת שהצליחה בכל פעם לשוב מפיגור וסחטה נקודה יקרה שהותירה אותה במקום השני, מרחק שלוש מהמוליכה ספרד. שוויץ המאכזבת ביותר מבחינתה לפחות עצרה את רצף ההפסדים וצברה את הנקודה הראשונה שלה בקמפיין.

דקה 26: גול! פרוילר הגיע מצוין לכדור שניתז ברחבה, הניף את הרגל ובעט לחיבורים. 0:1 לשוויץ.

דקה 27: גול! 85 שניות חלפו ודנמרק השוותה. כדור ארוך הציב את איסקסן מול השוער, משם הדרך ל-1:1 הייתה קצרה.

דקה 45+1: גול! אמדוני ניגש לבעוט פנדל אחרי עבירה ברורה ברחבה ולא התבלבל. 1:2 לשוויץ.

דקה 69: גול! דנמרק שוב חזרה. אמיל הויביירג הוריד בנגיעה לאריקסן, שמתוך הרחבה בעט כדור חכם שקבע 2:2.

הקרואטים חוגגים עם בורנה סוסה
הקרואטים היממו עם וולה נדיר של סוסה ובמהרה השלימו מהפך | אימג'בנק GettyImages

משחקים נוספים

קוסובו – קפריסין 0:3 ליטא – רומניה 2:1 בלארוס – לוקסמבורג 1:1 צפון אירלנד – בולגריה 0:5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי