מחקר חדש של המכון הפורטוגלי לניהול ושיווק חשף: שווי המותג של כריסטיאנו רונאלדו, "CR7", הגיע השנה לשיא היסטורי של 850 מיליון יורו. ה"מותג" מורכב מהיותו יצגן של חברות שונות, החוזה העצום בערב הסעודית והחשיפה ברשתות החברתיות שמניבה לו שיתופי פעולה בסכומים מכובדים. המחקר, שבחן 28 פרמטרים שונים, מצביע על האימפריה העסקית חסרת התקדים שבנה כוכב אל-נאסר הסעודית.
הכנסותיו השנתיות של רונאלדו מורכבות מ-200 מיליון יורו כשחקן אל-נאסר, בתוספת 150 מיליון יורו מחוזי חסות עם מותגי-על כמו נייקי, טאג הויר ולואי ויטון. במקביל, הפך הפורטוגלי לאדם הנעקב ביותר ברשתות החברתיות עם יותר ממיליארד עוקבים בפלטפורמות השונות.
"רונאלדו הוא תופעת השיווק הגדולה בתולדות הכדורגל העולמי", קובע פאביו וולף, מומחה לשיווק ספורט. "הוא שינה את האופן שבו צעירים ברחבי העולם מתכוננים להפוך לספורטאים מקצוענים". לפי המחקר, שמו של רונאלדו מופיע בממוצע ב-22.3 מיליון כתבות בשנה ברחבי העולם, וזוכה ל-187 מיליון חיפושים שנתיים בגוגל.
בגיל 40, רונאלדו ממשיך לשחק באל-נאסר ומחפש את השער ה-1,000 בקריירה שלו. עם זאת, נראה שדווקא מחוץ למגרש הוא משיג את ההישגים המרשימים ביותר, כשהוא מבסס את מעמדו כמותג העל המוביל בעולם הספורט.
מה דעתך על הכתבה?