בעוד כריסטיאנו רונאלדו ממשיך לכבוש שערים באל-נאסר בדרך למטרה להגיע ל-1,000 שערים בקריירה, מחוץ למגרש הוא בונה אימפריה עסקית מרשימה לא פחות. לפי מחקר של המכון הפורטוגלי לניהול ושיווק (IPAM), המותג "CR7" צפוי להגיע לשווי של 850 מיליון יורו ב-2025.
רונאלדו הפך ליזם מצליח עם מגוון השקעות: מותג ביגוד, רשת מלונות בינלאומית, נדל"ן יוקרתי, אחזקות בפלטפורמת שעוני היוקרה "Chrono24", בקבוצת התקשורת "Confina Media" ובחברת הפורצלן "Vista Alegre". לאחרונה, יצר שיתוף פעולה עם הבמאי הבריטי מת'יו ווהן, כששני סרטים כבר בהפקה.
ערוץ היוטיוב שלו מונה יותר מ-74 מיליון מנויים, והוא החל להתנסות בשידורי ספורט – לאחרונה שידר את גמר טורניר הפאדל בריאד ליותר מ-130 מדינות. ברשתות החברתיות, הפורטוגלי מוביל עם למעלה ממיליארד עוקבים בכל הפלטפורמות.
מבחינת הכנסות, רונאלדו מרוויח 200 מיליון יורו בשנה באל-נאסר, בנוסף ליותר מ-150 מיליון יורו מחוזי חסות עם מותגים כמו נייקי, טאג הויר ולואי ויטון. לפי המחקר, הפורטוגלי מופיע ב-22.3 מיליון כתבות חדשותיות בשנה, 187 מיליון חיפושים בגוגל, 4,000 ספרים באמזון ו-63,000 מאמרים מדעיים.
"כריסטיאנו הוא התופעה השיווקית הגדולה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי", אמר פאביו וולף, מומחה לשיווק ספורט. ברונו ברום, מנהל השיווק בסוכנות "אנד טו אנד" הוסיף: "יכולתו להפוך הצלחה ספורטיבית לתופעה גלובלית היא דוגמה מושלמת לאיך ספורטאים יכולים לבנות ולמנף את המותגים האישיים שלהם".
מה דעתך על הכתבה?