פרסומות לחברות הימורים בהן הוצגו לואיס המילטון והלוגו של צ'לסי נאסרו בבריטניה בשל חשש שהן ישפיעו על ילדים. הפרסומות של החברות "קוויף" ו"בטוויי" נאסרו לאחר חקירות בעקבות תלונות, כך הודיעה רשות הפרסום הבריטית (ASA) היום (רביעי).
פרסומת של בטוויי ביוטיוב מחודש מאי הציגה אוהדי כדורגל הלבושים בבגדים עם סמל צ'לסי, בעוד פוסט של קוויף ברשת X (לשעבר טוויטר) ביולי קידם את הגראנד פרי הבריטי עם תמונתו של המילטון. שתי חברות ההימורים הוזהרו שלא לכלול דמויות בעלות משיכה חזקה לצופים מתחת לגיל 18.
ה-BBC פנה לשתי חברות ההימורים לקבלת תגובה וכן לצוות של המילטון. צ'לסי הודיעה כי תשתף פעולה עם שותפיה כדי לוודא שהפרסומות עומדות בכללים. בפסיקתה נגד קוויף רשות הפרסום אמרה כי חוקר מאוניברסיטת בריסטול הגיש תלונה בשל חשש שהפוסט של החברה ב-X עשוי למשוך קטינים מתחת לגיל 18 להשתמש במוצר ולהמר.
הפוסט של קוויף הציג תמונה של המילטון עם טקסט שהדגיש "סוף שבוע ענק" עבורו בגראנד פרי הבריטי, מלווה בסמל "18+" ובלוגו של "BeGambleAware.org". הפוסט כלל גם קישור למאמר באתר של קוויף על המרוץ.
החברה טענה כי הנתונים שלה מצביעים על כך שהמילטון מושך קהל מבוגר יותר ולא בני נוער מתחת לגיל 18. החברה אמרה לרשות הפרסום שהפוסט נועד להפנות תנועה לבלוג של החברה, שהוא "פרשנות עיתונאית" באתר נפרד מפלטפורמת ההימורים שלהם. קוויף בדקה מאז את חשבונות המדיה החברתית שלה והסירה כל תוכן שהציג ספורטאים.
בנפרד, רשות הפרסום קבעה גם שפרסומת של בטוויי הפרה את הקוד שלה. לפי הרשות, יוטיוב הייתה פלטפורמה לא מתאימה לפרסומת, מכיוון שמפרסמים לא יכולים להבטיח שהתוכן שלהם לא יגיע לצופים מתחת לגיל 18.
בטוויי אמרה לרשות הפרסום שיש לה זכות חוזית להשתמש בלוגו של צ'לסי בתפקידה כשותפת ההימורים הרשמית של המועדון במפעלים האירופיים. החברה טענה שמדיניות הפרסום של יוטיוב עצמה מציעה אמצעי הגנה נוספים מפני חשיפת קטינים לתוכן מוגבל בגיל. איסור הפרסומת עלול ליצור "תקדים מזיק למימון הימורים בספורט", אמרה בטוויי ל-BBC.
מה דעתך על הכתבה?